لوازم یدکی هیوندای در مشهد

Moein Farahani 2021/06/20
لوازم یدکی هیوندای در مشهد

شاید شما ساکن مشهد هستید یا در این روزها به این شهر مقدس سفر کرده‌اید و ممکن است به دلایل مختلفی خودرویتان در مسیر دچار نقص فنی شده باشد. پس از مراجعه به اولین و نزدیک‌ترین تعمیرگاه و بررسی خودروی شما، مجبور می‌شوید که قطعه‌ای از خودرویتان را تعویض کنید. در این صورت اگر از فروشگاه‌های معتبر لوازم یدکی در مشهد مطلع نباشید، اولین کاری که می‌کنید، جستجو در اینترنت برای یافتن فروشگاه لوازم یدکی در مشهد است. اما اینکه خودرویتان یک برند خارجی مانند هیوندای باشد و بخواهید قطعه اصلی و مطمئن برای خودرویتان بخرید، تکلیف چیست؟ در این مطلب قصد داریم راجع به لوازم یدکی هیوندای در مشهد، طریقه تشخیص اصل بودن قطعات یدکی هیوندای در مشهد صحبت کنیم. قطعاً شما خریداران با دانستن این اطلاعات، می‌توانید خریدی مطمئن و مقرون‌به‌صرفه‌ از یک فروشگاه لوازم یدکی هیوندای داشته باشید.

اگر هم‌اکنون خودرویتان در تعمیرگاه است و شما برای پیدا کردن لوازم یدکی خودرویتان از طریق جستجو در گوگل وارد صفحه ما شده‌اید، یک لحظه بایستید. چند دقیقه وقت بگذارید و این صفحه را با دقت بخوانید. قطعاً پس از خواندن این مطلب شما می‌توانید بهترین قطعه یدکی هیوندای را برای خودروی خود را پیدا کنید و آن را بخرید.

لوازم یدکی هیوندای در مشهد

اطلاعاتی در خصوص برخی از مهم‌ترین لوازم یدکی هیوندای:

در ابتدا به‌طور خلاصه با شرکت هیوندای آشنا شویم. شرکت هیوندای که متعلق به کشور کره جنوبی می‌باشد، در سال 1947 آغاز به فعالیت کرده است. این شرکت در زمینه‌های متنوعی محصولات خود را به بازار عرضه نمود. شرکت هیوندای در زمینه‌های حمل‌ونقل، راه‌آهن، الکترونیک و خودروسازی فعالیت دارد. ورود شرکت هیوندای به صنعت خودروسازی در سال 1967 اتفاق افتاد. خودروهای متنوع و با کیفیت بالا خیلی سریع شرکت هیوندای را به یکی از برندهای محبوب در سطح جهان تبدیل کرد. چند سال بعد یعنی در سال 2008 این شرکت به‌عنوان هشتمین شرکت خودروسازی برتر دنیا معرفی شد. این شرکت دارای 6 هزار نمایندگی رسمی در 193 کشور در سطح جهان می‌باشد.

داشتن اطلاعات مفید راجع به لوازم یدکی هیوندای، نه تنها برای فروشندگان و تعمیرکاران بلکه به خریداران نیز کمک فراوانی می‌کند. بدین صورت که نقص فنی خودروی خود را بهتر تشخیص دهند و قطعات با کیفیت و مناسب خریداری کنند. در ادامه نکاتی مفید در این خصوص را بیان می‌کنیم.

قطعات و لوازم یدکی سراتو

معرفی برخی از قطعات و لوازم یدکی سراتو

  • استارت خودرو هیوندای

هنگامی‌که در یک خودرو کلید استارت ماشین را فشار می‌دهید، یک الکتروموتور که همان موتور استارت می‌باشد، فعال می‌شود و ماشین را روشن می‌کند. در برخی مواقع ممکن است استارت ماشین به طور ناگهانی از کار بیفتد. در اغلب موارد موتور استارت خودرو می‌سوزد و نیاز به تعویض دارد. پیشنهاد می‌شود برای خرید استارت اتوماتیک هیوندای و کیا به نمایندگی لوازم یدکی هیوندای در مشهد که دارای اعتبار کافی می‌باشد مراجعه کرده و استارت با کیفیتی خریداری نمایید.

  • کمپرسور کولر

به‌جرئت می‌توان گفت بیشترین مشکلی که سیستم کولر خودرو را درگیر می‌کند مربوط به نشتی در مدار کولر می‌باشد. اما اگر سیستم کولر را چک کردید و متوجه شدید که نشتی در مدار کولر وجود ندارد، باید به عملکرد کمپرسور کولر شک کنید. بیشتر کمپرسورهای کولر یک کلاچ دارند که در مواقع احتیاج این کلاچ کمپرسور را فعال می‌کند و در مواقعی که نیازی به کمپرسور نباشد، آن را غیر‌فعال می‌کند. در صورت خرابی کلاچ، کمپرسور کولر نیز خراب شده و از کار می‌افتد. علاوه‌برآن هرگونه ایرادی در اجزای داخلی کمپرسور نیز می‌تواند در عملکرد آن تداخل ایجاد کند. درهرصورت هنگام به‌روز مشکلات این‌چنینی می‌بایست به یک تعمیرکار با تجربه مراجعه کنید تا عیب را تشخیص دهد. با مراجعه به فروشگاه لوازم یدکی هیوندای در مشهد می‌توانید قطعات یدکی اصل را خریداری و به‌راحتی عیب کولر را از بی ببرید.

  • پلوس

پلوس خودرو که با نام Axle Shaft نیز شناخته می‌شود، وظیفه دارد تا نیروی تولید شده از دیفرانسیل را به سمت چرخ‌ها هدایت کند. خرابی پلوس بیشتر مربوط به پارگی در گردگیرهای پلوس می‌باشد. گردگیر پلوس ظاهری به شکل قیف دارد و در انتهای پلوس جای می‌گیرد. گردگیر پلوس کمک می‌کند تا آلاینده‌هایی مانند گردوغبار با سر پلوس‌ها برخورد نداشته باشند. اما درصورتی‌که گردگیر پلوس به هر علتی پاره شود، آلودگی‌ها به‌راحتی به سر پلوس منتقل می‌شوند و پلوس را دچار اختلال عملکرد می‌کنند. در اکثر مواقع هنگام سرویس کردن خودرو، این گردگیر‌ها نیز بررسی می‌شوند.

درصورتی‌که هنگام دورزدن از چرخ‌های ماشین صدای تق‌تق می‌شنوید، باید به عملکرد سرپلوس‌ها شک کنید. ازآنجایی‌که در هر دو سمت خودرو پلوس وجود دارد برای فهم این‌که کدام پلوس دچار خرابی شده است باید فرمان را به یک سمت تا آخر بچرخانید و دور بزنید. درصورتی‌که صدا از هر دو طرف قابل شنیدن بود، بدین معنی است که در هر دو طرف پلوس‌ها آسیب‌دیده‌اند. در این‌گونه موارد می‌بایست به مرکز پخش لوازم یدکی هیوندای در مشهد مراجعه کرد و لوازم یدکی مربوطه را از آنجا خریداری نمایید.

  • سیبک فرمان

یکی از اتصالاتی که کمک می‌کند تا چرخ‌های جلو حرکت کنند، سیبک فرمان می‌باشد. در صورت به‌روز ایراد در سیبک فرمان خودرو، هنگام عبور از دست‌اندازها، صدای نامطلوبی را می‌شنوید. هنگام مواجه با این اتفاق حتماً به یک تعمیرکار ماهر مراجعه و در خواست تعویض سیبک و نصب لوازم یدکی مربوطه را داشته باشید.

لوازم یدکی هیوندای در مشهد

قطعات یدکی اصلی یا تقلبی هیوندای؟ کدام را انتخاب کنیم؟

خودروهای وارداتی و خارجی در مشهد همانند سایر شهرهای بزرگ ایران طرفداران زیادی دارد. از طرفی به دلیل حضور طرفداران هیوندای در این شهر و تقاضای بازار به وجود قطعات یدکی هیوندای در مشهد، فروشگاه‌های زیادی اقدام به فروش قطعات اصلی و تقلبی می‌کنند. اما اینکه در هنگام مراجعه به یک فروشگاه قطعات و لوازم یدکی، قطعه اصلی هیوندای را بخریم یا تقلبی، بزرگترین چالشی خواهد بود که شاید برای شما هم اتفاق بیفتد. هرچند از نظر قیمت تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و تنها این فروشندگان هستند که ما را مجبور به خرید قطعات تقلبی می‌کنند.

تا اینجا راجع به لوازم یدکی صحبت کوتاهی داشتیم. اما هنگامی‌که بحث خرید لوازم یدکی هیوندای به میان می‌آید، چالش دیگری در پی آن به وجود می‌آید. بسیاری از خریداران بر سر دوراهی خرید لوازم یدکی اصلی یا تقلبی می‌مانند. سؤال بزرگ آن‌ها این است که آیا خرید لوازم یدکی اصلی ضرورتی دارد؟ عده‌ای دیگر از خریداران مشکل دیگری دارند. آن هم این است که نمی‌توانند به‌راحتی لوازم یدکی اصلی را از تقلبی تشخیص دهند. در ادامه می‌خواهیم نکاتی را در هنگام خرید لوازم یدکی هیوندای در فروشگاه‌های مشهد بگوییم و جواب تمامی سؤالات را بدهیم.

خرید لوازم یدکی فیک یا تقلبی توسط هیچ فردی و برای هیچ خودرویی توصیه نمی‌شود. خرید لوازم یدکی تقلبی در طولانی‌مدت به ماشین آسیب می‌رساند. حتی ممکن است مخارجی بسیار بالاتر از خرید لوازم یدکی اصلی برای شما داشته باشد. بنابراین هنگام خرید لوازم یدکی به‌ویژه قطعه یدکی سیبک که در قطعات جلوبندی خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرد، حتماً نوع اصلی آن را خریداری کنید. در واقع کلیه لوازم یدکی که در خودرو مکرراً استفاده می‌شوند، بیشتر در معرض فرسودگی قرار دارند. در صورت نصب قطعه تقلبی، شما مجبور خواهید شد مکرراً آن‌ها را تعویض و یا تعمیر کنید.

خرید لوازم یدکی سورنتو

شناخت قطعات فنی خودرو قبل از خرید لوازم یدکی سورنتو

از چه طریقی لوازم یدکی اصل و تقلبی هیوندای را تشخیص دهیم؟

  • قبل از هر چیزی به بسته‌بندی و ظاهر لوازم یدکی توجه کنید. اصولاً لوازم یدکی تقلبی، بسته‌بندی شکیلی ندارند. به‌راحتی ازروی ظاهر می‌توان تقلبی بودن آن‌ها را تشخیص داد.
  • نوع آلیاژی که برای ساخت لوازم یدکی اصلی به کار می‌رود، معمولاً از مرغوب‌ترین انواع آلیاژ می‌باشد. اما برای ساخت لوازم یدکی تقلبی معمولاً از آلیاژ‌هایی نامرغوب استفاده می‌شود. این مورد با لمس و دیدن لوازم یدکی کاملاً قابل تشخیص است. فروشگاه‌هایی حضور دارند که لوازم یدکی اصلی هیوندای را در مشهد با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار خریداران قرار می‌دهند.
  • وجود ناهمواری روی قطعات از دیگر راه‌های تشخیص لوازم یدکی تقلبی می‌باشد که به‌راحتی می‌توان آن را روی قطعات تشخیص داد.
  • هنگام خرید لوازم یدکی، به نحوه جوشکاری قطعات به همدیگر توجه کنید. جوشکاری ظریف و غیرقابل‌تشخیص روی لوازم یدکی اصلی نسبت به تقلبی، به‌راحتی قابل تشخیص می‌باشد.
  • در نمونه‌های تقلبی معمولاً هولوگرام وجود ندارد. علاوه‌برآن روی برچسب محصول، تفاوت در شیوه نوشتن حروف و گاهی غلط‌های املایی نیز به چشم می‌خورد که نشان از تقلبی بودن قطعات دارد.
  • معمولاً شماره فنی یا Part Number روی لوازم یدکی هیوندای قابل‌مشاهده می‌باشد. البته ممکن است گاهی شماره فنی قطعات با برند کیا و هیوندای یکسان باشند. این شماره فنی کمک می‌کند تا مناسب‌ترین لوازم یدکی برای مدل خودروی شما انتخاب و نصب گردد. عدم توجه به این کدهای فنی، باعث به‌روز اختلال سرتاسری در خودرو می‌شود. همچنین می‌تواند زمان و هزینه مضاعفی را برای تعمیر و تنظیم مجدد خودروی شما به همراه داشته باشد.
  • برای خرید لوازم یدکی هیوندای در مشهد و سایر شهرها لازم است تا به مراکز معتبر رجوع کرده و در خواست خود را ارائه دهید.

الماس پارت, تهران، چراغ برق، خیابان اکباتان، بین خیابان سعدی و ملت،, پاساژ معصومی، طبقه اول، واحد 70, , تهران 1143749131 - تلفن: 02135078

 

 

اگه از محتوای این صفحه راضی بودی با امتیازت به ما انرژی بده!

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۷ از ۵
از مجموع ۶ رای

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.