نقد و بررسی سانتافه 2021

مدیر وبسایت 2022/02/06
سانتافه 2021 در جاده

سانتافه (SANTA FE) از سری خودرو های شاسی بلند (SUV) شرکت کره ای هیوندا (HYUNDAI) می باشد. سری اول این خودرو نزدیک به بیست سال قبل و در سال 2001 به هدف بدست آوردن و رقابت با شرکت های بزرگ بازار شاسی بلند ها، که در آن دوره پر طرفدار بود، تولید شد. اما سانتافه 2021 طراحی متفاوت تری را در مقایسه با مدل های دیگر این خودرو داشته است.

[aparat id=’zMduj’]

نسل اول  سانتافه    تا سال 2006 تولید شد و سپس در همان سال نسل دوم این خودرو معرفی شد و تا سال 2012 ادامه یافت. در سال 2013 از سری سوم این محصول پرطرفدار رو نمایی شد و تا سال 2018 در خطوط تولید هیوندا حضور داشت. سپس در سال 2019 نسل چهارم این خودرو معرفی شد. در این مقاله از مجله  الماس پارت  که قرار است به بررسی جدید ترین خودروهای کیا و هیوندا بپردازد قصد داریم با شما به بررسی سانتافه 2021، یکی از تولیدات سری چهارم این محصول، بپردازیم.

نمایی از پشت سانتافه 2021 در خاکی

بیشتر بخوانید: یاتاقان زدن سانتافه  

بررسی ظاهری سانتافه 2021

شرکت هیوندا همواره در طراحی خودرو های خود از پیشگامان این صنعت بوده است. این شرکت در سری حدید سانتافه از نورپردازی T شکل جدید خود بهره می برد. به صورتی که LED های بسیار باریک، در بالای سپر به صورت هم مرز با خط کاپوت تعبیه شده اند. چراغ های جلو در گوشه ها ،به شکلی طراحی شده که در نگاه اول متوجه آن ها نمی شوید.

جلو پنجره این خودرو با فرمت سه بعدی و فوق عرض خود نمایی زیبا را خلق می کنند. بخش پایینی خودرو نیز با طراحی کرومی خود بسیار جذاب شده است. به طور کلی در  بررسی سانتافه 2021، باید به طراحی جالب جلوی این خودرو اشاره کرد.در قسمت پشتی سانتافه 2021 ، چراغ ها به زیبایی به سمت بیرون و روی گلگیر عقب کشیده شده اند. همچنان نباید از جزئیات کرمی که و ترکیب آن ها با سپر عقبی خودرو چشم پوشی کرد. بخش کناری نیز با چرخ های 19 اینچی، طراحی چند پره ای و قوس های بدون روکش توجه همه را به سمت خود جلب می کند. امکان استفاده از چرخ های 20 اینچی نیز وجود دارد.

داخل کابین سانتافه 2021

بیشتر بخوانید: برترین برند های خودروی در جهان کدامند؟

طراحی داخلی

یکی از مهم ترین بخش هایی که در بررسی سانتافه 2021 باید به آن اشاره شود، طراحی داخلی است. هیوندا در این بخش سانتافه را هم رده با خودرو هایی مانند: کادیلاک (Cadillac) و اینفینیتی (Infiniti) کرده است. با یک نگاه کلی به داخل خودرو حس لوکس بودن به شما منتقل می شود.

کنسول مرکزی خودرو با طراحی جدید خود حس مدرن، ارگونومیک و شناورتری پیدا کرده است. داشبرد منحنی شکل در این بخش، حس زیبایی را دو چندان کرده است. این خودرو از نمایشگر 10.3 اینچی بهره برده است. در بخش پشتی فرمان نیز یک صفحه کیلومتر شمال دیجیتالی 12 اینچی جای دارد. همین موارد باعث گرفتن نمره کامل از نظر طراحی، در  بررسی سانتافه 2021، شده است.

صندلی ها، داشبرد و بخش هایی از درب ها، به وسیله چرم مخصوصی طراحی شده اند. که علاوه بر کیفیت جلوه زیبایی به خودرو می دهد . به طور کلی کیفیت بخش داخلی بسیار بالا است که در کنار طراحی خوب رضایت شما را به همراه خواهد داشت.  تنها نکته منفی وجود دکمه های فیزیکی زیاد، آن هم در دوره ای که تمام شرکت ها به سمت استفاده از جایگزین های لمسی و دیجیتالی هستند، است. البته جای نگرانی نیست و در مدت زمان کم می توانید کاربرد های دکمه ها را فرا بگیرید. این مورد باعث گمراهی شما نمی شود.

مشخصات موتوری

در ادامه نقد و بررسی سانتافه 2021 به موتور این خودرو، که یکی از مهترین بخش ها نیز است، می پردازیم. هیوندا در سری آخر محصول خود از سه مدل موتور استفاده کرده است.

این سه مدل عبارت اند از:

  1. مدل پایه از یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندری، که توان تولید قدرتی برابر با 191 اسب بخوار و گشتاوری برابر با 247 نیوتن متر دارد، بهره می برد.
  2. مدل توربو با پیشرانه 2.5 لیتری چهار سلندی توربو شارژ ، که توان تولید قدرتی برابر با 277 اسب بخوار و گشتاوری برابر با 422 نیوتن متر دارد، به بازار ارائه شده است.
  3. مدل هیبریدی با پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژ به همراه موتور برق 44 کیلواتی، که توان تولید قدرتی برابر با 226 اسب بخوار دارد، برای دوست دارن محیط زیست تولید شده است.

دو نوع اول با گیربکس هشت سرعته اوتماتیک  همراه شده است. همان طور که در این بخش از نقد و بررسی سانتافه 2021 اشاره شد، این محصول انواع محتلفی از موتور ها را در اختیار مشتری ها قرار داده است. همین تبدیل به یکی از نکات مثبت این خودرو شده است.

ردیف عقب سانتافه 2021

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره لوازم یدکی آوانته

 

کارایی و هندلینگ

هیوندا با استفاده از موتور 2.5 لیتری نه تنها قدرت خودرو را بالا برده بلکه مصرف سوخت و تولید آلایندگی ها را نیز کاهش داده است. خودرو با ارائه حالت های اسپرت ، اسایش ، برف و گل و ماسه برای رانندگی باعث رضایت راننده و سرنشین ها می شود.

 در ادامه نقد بررسی سانتافه 2021، به هندلینگ این خودرو می پردازیم. این شرکت در ساخت چرخ ها با استفاده از تکنولوژی های روز چسبندگی با سطح تماس را افزایش داده است. این خودرو حتی در زمین های نا هموار نیز ثابت می ماند و تکانه ها را به داخل خودرو انتقال نمی دهد. همین باعث ایجاد حس آرامش می شود.

 سیستم تعلیق خودرو نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. البته در سرعت کم به میزان ناچیزی این تکانه ها حس می شود و در سرعت بالا نیز صدای باد به مقدار کمی شنیده می شود.

راحتی رانندگی و امکانات

در ادامه  بررسی سانتافه 2021 به امکانات این خودرو اشاره می کنیم. این خودرو با داشتن نمایشگر 10.3 اینچی خود و سیستم عامل جدید و جذاب هیوندا و پشتیبانی از سیستم های Apple CarPlay و Android Auto خیال شما را از این نظر راحت میکند. همچنین این نمایشگر با ارئه مواردی مانند تماس تلفنی تنظیم صوتی و موارد دیگر، رانندگی را بسیار لذت بخش و راحت می کند.

کیلومتر شمال دیجیتالی نیز با ارائه بعضی اطلاعات و گزینه های تنظیمی باعث راحتی رانندگی می شود. همچنین سانتافه 2021 با داشتن 12 بلندگو با صدای بلند، رسا و با کیفیت،  سیستم صوتی قدرتمندی دارد. می توان به راحتی ،در نقد و بررسی سانتافه 2021، به داشتن امکانات بسیار زیاد و لذت بخش بودن رانندگی این خودرو اشاره کرد و حتی آن را از نکات قوت این خودرو دانست.

البته باید اشاره کرد که از گفتن موارد پایهپرهیز شده است. دلیل آن این است که این موارد امروزه در تمام خودرو های 2021 وجود دارند و تبدیل به حداقل های  این صنعت شده اند مانند: شارژ بی سیم گوشی، اتصال بلوتوثی، کوروز کنترل و… .

گارانتی نیز یکی از امکانات ویژه شرکن هیوندا است. در این بخش رقبای کمی برای این شرکت بزرگ وجود دارد. هرچند که این مورد در کشور ما بی اهمیت است.

رانندگی در سانتافه 2021 در جاده جنگلی

بیشتر بخوانید: بررسی سورنتو 2021

 

امنیت سانتافه 2021

امنیت از مهمترین مواردی است که در  بررسی سانتافه 2021 باید به آن پرداخت. در این بخش می توان با اطمینان کامل سانتافه را یکی از امن ترین خودرو های حال حاظر بازار معرفی کرد. بعضی از موارد و امکانات ایمنی این خودرو عبارتند از:

  • ترمز اضطراری خودکار
  • هشدار برخورد رو از جلو با تشخیص عابر پیاده
  • کروز کنترل تطبیقی ​​
  • دستیار هشدار عبور از خطوط
  • ترمز اضطراری خودکار عقب
  • همچنین سیستم جلوگیری از برخورد در نقطه کور
  • دوربین 360 درجه
  • یک دوربین نقطه کور
  • ویژگی کمک رانندگی بزرگراه(HAD)

بهتر است به این نکته در  بررسی سانتافه 2021 اشاره کرد، که ویژگی HAD در زمانی که کروز کنترل تبطبیقی فعال است، می تواند فعال شود. با فعال شدن این قابلیت خودرو در مسیر خود می ماند. حتی در بعضی پیچ ها نیز به راننده کمک می کند. البته این یک سیستم کمک راننده دست به فرمان به حساب می آید. در بخش تشخیص ترافیک های جاده و واکنش به آن نیز مشکلاتی وجود دارد.در بخش امنیت، نقد و بررسی سانتافه 2021 به مواردی مانند ایربگ نپرداختیم. زیرا شرکت هیوندا به خصوص در خودرویی مانند سانتافه المان های پایه امنیت را در حد بالایی رعایت کرده است.

نمایی بسته از جلوی سانتافه 2021

قیمت سانتافه 2021

هیوندا سانتافه یکی از خوش قیمت ترین خودرو ها در کلاس خود است. قیمت پایه این خودرو از 28182 دلار البته با هزینه انتقال1185 دلاری می باشد. این قیمت سانتافه را، تنها خودرو شاستی در این سطح می کند که برای قیمت پایه از زیر 30000 دلار شروع می کند.

 البته مدل های مختلف و با امکانات ویژه این خودرو تا450000 دلار و حتی کمی بیشتر نیز می رسد. با توجه به تمام موارد گفته شده در این نقد و بررسی سانتافه 2021 می توان گفت این بازه قیمتی بسیار برای این خودرو مناسب است.

قیمت بعضی از تریم های این خودرو به صورت زیر است:

  • SE قیمت تبدیل شده 741.000.000 میلیون تومان
  • SEL قیمت تبدیل شده 791.000.000 میلیون تومان
  • Limited قیمت تبدیل شده 1.100.000.000 میلیون تومان
  • Calligraphy قیمت تبدیل شده 1.120.000.00 میلیون تومان

توجه شود که قیمت ها تبدیل شده در تاریخ نگارش مقاله بوده و ممکن است با تغییر قیمت دلار قیمت خودرو نیز بسیار تغییر کند. همچنین این قیمت ها قیمت خودرو در داخل کشور نیست و فقط تبدیل قیمت دلاری خودرو است.

جمع بندی

در این مقاله از الماس پارت به دنبال نقد  بررسی های قبلی خودروهای کیا و هیوندای به سراغ آخرین مدل سانتافه رفتیم تا شما را با این مدل جذاب کره ای که  می تواند یک تجربه ای جدید و متفاوت را در رانندگی به شما هدیه دهد آشنا کنیم همچنین اگر به دنبال تهیه  لوازم یدکی سانتافه  هستید می توانید با شماره تماس ویژه الماس پارت با کارشناسان ما در جهت خرید لوازم یدکی این خودرو در تماس باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی هیوندا توسان 2022

الماس پارت 

منبع:.motor1

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.