معرفی 11 تا از بهترین برندهای خودرویی در جهان

مدیر وبسایت 2024/03/09

در دنیای خودروسازی، شناخت برندهای برتر و معتبری که به عنوان نمایندگان برجسته صنعت خودرو در جهان شناخته می‌شوند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. با وجود رقابت فراوان در این صنعت، ۱۱ برند برتر خودرویی از جهان که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد، توانسته‌اند با کیفیت بالا، طراحی مدرن و فناوری پیشرفته، جایگاه ویژه‌ای در بازار به دست آورند. در این مقاله، ما به معرفی این ۱۱ برند برتر خواهیم پرداخت، ویژگی‌های برجسته هر کدام را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف آنها را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

برندهای بسیاری امروزه در سرتاسر جهان در صنعت خودروسازی فعال  هستند. اما در میان آنها، شرکت ها و برندهایی وجود دارند که بین تمامی مردم جهان شناخته شده ‌اند. برندهایی که وقتی اسمشان به گوش می‌ رسد، همگی از کیفیت خوب آنها سخن می گوییم. این مقاله به دوستداران خودروهای جهانی کمک خواهد کرد تا انتخاب مناسبی را برای خرید خودرویی با توجه به نیازها و ترجیحات خود داشته باشند.

برند پورشه

معرفی برند پورشه

پورشه

در اولین بررسی برترین برند های خودرویی در جهان به سراغ پورشه رفته ایم و  مطمئناً این کمپانی یکی از بهترین و ممتازترین سازندگان خودرو در جها می باشد.  جای تعجب نیست که یکی از شناخته شده ترین شرکت های عملکردی در برترین برند ها و در  تمام زمینه ها در دسته سواری و هندلینگ، از جمله لذت رانندگی و هندلینگ جاده ای پورشه باشد. نتیجه این بررسی ها و خودروهایی که توسط این کمپانی وارد بازار های جهانی شده است یک نتیجه شگفت انگیز را در پی داشته است.مالکان همچنین طراحی و کیفیت ساخت پورشه های خود را دوست دارند و این برند حتی برای موارد کاربردی مانند فضای صندوق عقب و راحتی سرنشینان  امتیاز خوبی کسب کرده است. در ساخت خودروهایی مثل ماکان و کاین فاکتور های خودرویی به خوبی ارتقاء پیدا کرده و  آنها نشان می‌دهند که پورشه در بسیاری از زمینه‌ها انتظارات خریداران را برآورده کرده و یا  فراتر از آن است.

 

تویوتا

برند دیگر قدرتمند از برترین برند های خودرویی در جهان که می بایست  باید برای رسیدن به این نقطه امتیاز فوق العاده خوب و عالی را کسب کند . تویوتا است که  دقیقاً این کار را انجام داده است و مالکان آن تجربه های مثبت زیادی در مورد این  سازنده ژاپنی دارند.

تویوتا امتیازات بالایی را برای سیستم‌های استریو دریافت می‌کند، به‌علاوه مالکان می‌گویند که تعادل بسیار خوبی بین کنترل‌های فیزیکی و صفحه لمسی برای سیستم اطلاعات سرگرمی وجود دارد، که نشان می‌دهد در سال‌های اخیر همه چیز برای این برند بسیار بهبود یافته است.

سازنده امتیاز خوبی در دسته موتور و گیربکس به دست آورده است، با رتبه های به همان اندازه خوب برای شتاب، توجه موتور و نرمی گیربکس. مالکان به ما می گویند تویوتاهایشان خوب ساخته شده و همچنین قابل اعتماد هستند.

در زمینه مصرف سوخت نیز می توان گفت که تویوتا توانسته است تمام رقبای خود را از این نظر شکست دهد، و این بدون شک  با کمک طیف وسیعی از مدل‌های هیبریدی امکان پذیر بوده است .  علاوه بر آن سایر هزینه های جاری، از جمله خدمات و بیمه نیز کم است.

برند ژاپنی تویوتا، یکی از نام آشناترین برندهای تولیدکننده خودرو در جهان است. این شرکت که توسط شخصی به نام تویودا کیچیرو در سال ۱۹۳۳ پایه گذاری شد، در سال ۲۰۰۸ به عنوان بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان و یکی از بهترین برندهای خودرویی در جهان شناخته شد. این شرکت در واقع در ابتدا بخشی از شرکت Toyoda Automatic Loom Works بود، که متعلق به پدر کیچیرو  می باشد. نکته جالب در رابطه با اسم این برند، این است که دلیل تغییر تویودا به تویوتا این بود که نوشتن این لغت در زبان ژاپنی، تنها به هشت حرف نیاز داشت و عدد ۸ نیز در فرهنگ آسیای شرقی عدد شانس است. این شرکت گرچه در ژاپن کار خود را شروع کرد، اما هم اکنون تنها در کشور آمریکا بیش از سیصد و شصت و پنج هزار شغل ایجاد کرده است. کیفیت فوق العاده ماشین های تولیدی این برند، باعث شده تا آن به یکی از بهترین برندهای خودرویی در جهان تبدیل شود. همچنین این شرکت یکی از پیشروان صنعت خودروهای هیبریدی نیز می باشد.

برند فولکس

معرفی برند فولکس

  فولکس

یکی دیگر از برترین برندهای خودرویی در جهان، برند فولکس واگن می باشد. این برند اولین بار در زمان جنگ جهانی دوم توسط آدولف هیتلر تاسیس شد و هدف از تاسیس آن، توسعه رژیم نازی و تولید خودروهایی برای مردم آلمان بود. اما هم اکنون خودروهای این برند در سراسر جهان وجود دارند. خودروهای این برند بسیار متنوع و عامه پسند بوده و دارای محدوده قیمتی از ۱۲ هزار یورو تا ۷۰ هزار یورو هستند. جالب اینجاست که این شرکت صاحب برندهای خودروهای لوکسی چون لامبورگینی، ائودی، پورش و بنتلی نیز می باشد. در سال ۲۰۱۵ شرکت فولکس واگن یکی از بهترین هایی خودرویی در جهان و برترین فروشنده اتومبیل در دنیا شد. با بیش از ۶۰۰ هزار کارمند و کارگر در این شرکت، فولکس واگن یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده خودرو در جهان است.

فورد 

کمپانی  آمریکایی فورد در سال ۱۹۰۳ توسط هنری فورد و ۱۱ سرمایه گذار تاسیس شد. در سال ۱۹۱۹ با تاسیس مجدد این شرکت، مالکیت آن کاملاً به فرد و خانواده او تعلق گرفت. شرکت فورد که یکی از بهترین برندهای خودرویی در جهان می باشد، سابقه بسیار طولانی دارد. معروف ترین خودروهای این برند، خودروهای ماستنگ هستند که به سرعت، قدرت و کیفیت بالایشان معروف می باشند. این شرکت نه تنها تولید کننده خودرو است، بلکه وسایل نقلیه دیگری چون هواپیما را نیز تولید می کند. خودروهای برند فورد از سال ۲۰۱۳ تا به کنون پرفروش ترین خودروهای کشور آمریکا هستند، که این امر در تبدیل کردن این شرکت به یکی از پرفروش ترین خودروها در جهان  بی تاثیر نبوده است.

فردی در حال رانندگی با خودروی هوندا

بررسی برند هوندا

 هوندا

هوندا نمر های بسیار خوبی را در این زمینه کسب کرده است . بهترین نقطه قوت این برند را نیز میتوان عملی بودن آن متصور شد. خریداران نمره قابل قبولی را در رابطه با  خودروهای هوندا  گزارش داده اند و معمولاً دارای ظرفیت صندوق عقب عالی، با صندلی های انعطاف پذیر و فضای ذخیره سازی داخلی فراوان هستند.

نام این برند بیشتر با موتورسیکلت های آن شناخته شده است. پس از جنگ جهانی دوم سکیرو هوندا اولین موتورسیکلت های جهان را تولید کرد و در سال ۱۹۶۴، این شرکت به بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان تبدیل شد. شرکت هوندا هم اکنون یکی از برترین برندهای خودرویی در جهان می باشد. این شرکت تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۰۰ میلیون خودرو تولید کرده است. شرکت هوندا در ژاپن واقع بوده و در بسیاری از کشورها چون آمریکا، پاکستان، کانادا، چین، انگلستان و غیره دارای شعبه و کارخانه می باشد. 

 

 نیسان

یکی دیگر از برند های قدرتمند در جهان ، برند ژاپنی چند ملیتی نیسان می باشد. شاید به شوخی بیشتر افراد در ایران این برند را با نام وانت های آن بشناسند. اما در واقع این برند یکی از بزرگترین تولیدکننده های خودروهای لوکس، مسابقه ای و با کیفیت در جهان می باشد. از سال ۱۹۹۹ این شرکت با برند رینالت به عنوان شریک فعالیت می کند، که البته در سال ۲۰۱۶ برند میتسوبیشی نیز به آنها پیوست. این شرکت که ششمین شرکت بزرگ تولیدکننده خودرو در جهان است، طرفداران بسیاری در کشورهای جهان، مخصوصا چین، روسیه، مکزیک و آمریکای شمالی دارد. در سال ۲۰۱۸ نیسان یکی از بهترین  برندهای خودرویی در جهان و بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی بود.

لوگوی برند  هیوندا 

معرفی خودروهای برند  هیوندا 

 هیوندا 

واژه هیوندای در زبان کره ای به معنای مدرنیته می باشد، که البته این برند کره ‌ای به خوبی معنا و مفهوم این لغت را در خودروهای خود نشان داده است. برند هیوندا نه تنها یکی از بهترین برندهای خودرویی در جهان است، بلکه یکی از پیشرفته ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان نیز می باشد. جلب رضایت مشتری و مخاطبین همواره شعار و هدف اصلی این شرکت بوده است. این شرکت تنها شرکتی است که وارانتی ده ساله بر روی خودروهای خود ارائه می دهد. کارخانه این شرکت در کره جنوبی واقع بوده و بزرگترین کارخانه تولید کننده خودرو در جهان است، که هر ساله 1.6 میلیون خودرو تولید می کند. این مقدار از مقدار خودروهای تولیدی شرکت فولکس واگن، یکی دیگر از برند های بزرگ خودرویی  نیز، بیشتر است. شرکت هیوندا اولین شرکتی است که از باتری های پلیمر لیتیومی در خودروهای خود استفاده می کند. همچنین برای تهیه لوازم یدکی اکسنت  می توانید به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

 

 شورولت 

برند شورلت یکی از زیرشاخه های شرکت آمریکایی جنرال موتورز می باشد، در سال ۱۹۱۱ تاسیس شد. این شرکت آمریکایی یکی از بهترین برندهای خودرویی در جهان بوده و اولین تولیدکننده خودروهای SUV  می‌ باشد. مدل های جدید و قدیم این خودرو، فضای کاملا مناسبی برای مسافرین داشته و قابلیت جداسازی صندلی ها و فضایی برای قرارگیری بار را نیز دارد. خودروهای کامارو معروف ترین خودروهای این برند هستند، که از لحاظ زیبایی، سرعت، قدرت و ایمنی یکی از برترین خودروهای جهان است.

فردی رد حال رانندگی با خودروی سوزوکی

بررسی خودروی برند سوزوکی

سوزوکی 

تا به حال بسیاری از بهترین برندهای خودرویی در جهان در کشور ژاپن تاسیس شده بودند. برند سوزوکی نیز از جمله این برندهای ژاپنی است. این برند علاوه بر خودرو، تولیدکننده موتور سیکلت، وسایل نقلیه مختلف، موتور وسایل نقلیه دریایی و غیره نیز می باشد. این شرکت یازدهمین شرکت بزرگ تولیدکننده خودرو در جهان است. برند سوزوکی بیشتر به دلیل تولید خودروهای کوچک خود معروف است. این خودروها علاوه بر کوچک بودن، بهینه تر بوده و برای محیط زیست نیز بهتر هستند.

کیا 

کیا امتیازات بسیار خوبی را در رابطه با برترین برند های خودرویی در جهان کسب کرده و توناسته است هیوندا را در این رقابت شکست دهد  که از قضا طرفداران بسیاری نیز در ایران دارد. هم اکنون بسیاری از خودروهای این برند در بازار ایران به فروش می رسند. این شرکت قدیمی ترین و با دوام ترین شرکت تولیدکننده خودرو در کره جنوبی است، که در سال ۱۹۴۴ تاسیس شد. این برند بازار بسیار قدرتمندی نیز در اروپا دارد. فروش 2.75  میلیونی این برند، آن را به بزرگترین برند تولیدکننده خودرو در کره جنوبی تبدیل کرده است. خودروهای اسلوگان این برند از جمله معروف ترین خودروهای کیا می باشند. این برند در کشورهای مختلف بیش از ۵۰۰ جایزه برده، که آن را به یکی از بهترین ها در جهان خودرو  تبدیل کرده است.

لوگوی مرسدس بنز

معرفی خودروی برند مرسدس بنز

مرسدس بنز

نوبتی هم که باشد، نوبت به یکی از معروف ترین برندهای خودرویی  که شهرت بسیار زیادی نیز دارد، می رسد. برند آلمانی مرسدس بنز همواره به تولید خودروهای با کیفیت، ایمن، پرسرعت و مدرن مشهور بوده است. کیفیت بدنه و قطعات این خودروها آنقدر خوب است، که حتی اگر سوار قدیمی ترین مدل آن نیز شوید، می توانید با خیال راحت رانندگی کنید. چرا که بدنه تمامی این خودروها در ۱۰۰۰۰ بخش جوشکاری می شوند. سیستم های تعلیق پیشرفته خودروهای این برند، باعث می شوند تا رانندگی مطمئن، با ثبات و راحتی داشته باشید. خودروهای برند مرسدس بنز، یکی از باکلاس ترین برند های خودرویی، دارای زیرساز رنگ بسیار با کیفیتی هستند. که در مقابل خوردگی مقاوم است. همچنین در زیر تمامی چرخ های این خودروها، ماده شیمیایی اسپری می شود که در مقابل زنگ زدگی کاملاً مصون است. همچنین بر روی هر چهار چرخ این خودروها، دیسک های ترمز قرار گرفته تا در مواقع لازم به خوبی خودرو را نگه دارند.

جمع بندی 

تا به اینجا نگاه کوتاهی به بهترین  برندهای خودرویی  داشتیم. خودروها نقش مهمی در فعالیت های روزمره ما دارند. به جرات می توان گفت که هر شخصی در دنیا حداقل یک چهارم زمان روزانه خود را در خودروها می گذراند. لذا انتخاب خودروی مناسب جهت تضمین امنیت و سلامت خود و عزیزانتان بسیار مهم است. هر چند که ممکن است قیمت خودروهایی که تا به اینجا معرفی کردیم نسبت به برندهای معمولی بیشتر باشد. اما از طرفی دوام، ایمنی و کیفیت آنها نیز بسیار بیشتر است.

الماس پارت یکی از فروشندگان قطعات و  لوازم یدکی کیا  می باشد که که با مراجعه به وب سایت این فروشگاه می توانید بهترین و با کیفیت ترین لوازم یدکی خودروهای کره ای را با ضمانت اورجینال بودن این قطعات تهیه کنید. برای دریافت  مشاوره و راهنمایی در زمینه خرید لوازم یدکی هیوندا می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

 الماس پارت

منابع:didyouknowcars/autoexpress

سوالات متداول

  • هوندا چه جایگاهی در صنعت خودروسازی دارد؟
    هوندا یکی از برندهای معتبر خودروسازی است و به خوبی با کیفیت و عملی بودن خودش شناخته می‌شود.
  • نیسان به عنوان یک برند خودرویی چه موقعیتی در بازار جهانی دارد؟
    نیسان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای لوکس، مسابقه‌ای و با کیفیت در جهان است.
  • کیا چگونه به یکی از معروف‌ترین برندهای خودرویی جهان تبدیل شد؟
    کیا با ارائه خودروهای با کیفیت و مدرن، توانسته است جایگاه برجسته‌ای در بازار جهانی خودروسازی پیدا کند.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.