آرامش خاطر در رانندگی با امن ترین خودروهای جهان

مدیر وبسایت 2024/03/03

امنیت خودروها از جمله اولویت‌های مهم تولیدکنندگان خودرو در سراسر جهان است. با پیشرفت فناوری، خودروها به طور مداوم با امکانات و تکنولوژی‌های جدیدی که امنیت و سلامت را افزایش می‌دهند، به بازار عرضه می‌شوند. امروزه، امن‌ترین خودروهای جهان با استفاده از سیستم‌های پیشرفته فراتر از سیستم‌های ضد سرقت و رانندگی ایمن، از جمله سیستم‌های تشخیص تصادف، ترمزهای جلوگیری از برخورد، و فناوری‌های هوشمند مانند پیش‌بینی تصادفات و کنترل استحکام دستگاه‌ها تجهیز شده‌اند. این تکنولوژی‌ها به رانندگان اعتماد بیشتری در مسافرت‌هایشان از طریق افزایش امنیت و کاهش خطرات حوادث ارائه می‌دهند. همچنین لازم به ذکر است که با تهیه لوازم یدکی اورجینال برای خودروهای هیوندای و کیا (قطعات هیوندای) در این مقاله اما می خواهیم 5 تا از  امن ترین خودروهای جهان را به شما معرفی کنیم و به معیارها و ویژگی‌ های آن ها بپردازیم.

معیار ایمن بودن خودروها

خودروها از قطعات مختلف و پیچیده ای تشکیل شده است که هر کدام نقش خاصی را در کارکرد و ایمنی خودروها دارد. معیار ایمنی در خودرو ها به دسته: ایمنی فعال و غیر فعال تقسیم می شود.

  • ایمنی فعال
    کارشناسان و متخصصان تولید کننده خودروها بر این باورند که سلامت فنی وسایل نقلیه خودرو و نداشتن هیچ‌گونه نقضی باعث ایمنی آن می‌ شود. علاوه بر این ها عوامل و تجهیزاتی مانند: طراحی سازه اتاق، سیستم تعلیق، ترمز ها، چراغ ‌ها، میدان دید و سیستم های کمکی مثل ترمز ضد قفل، کنترل کشش، گردش چراغ‌ها در پیچ، فرمان حساس به سرعت، هشدار خروج از لاین، انواع رادارها، طراحی صندلی ها و… در افزایش ایمنی در خودرو ها نقش دارد. این سیستم ها همزمان با استارت خوردن   شروع به کار می کنند. ترمز ABS نمونه ای از سیستم های ایمنی فعال است
  • ایمنی غیر فعال
    این خودروها  به گونه‌ای طراحی شده اند که به هر نحوی سیستم های ایمنی فعال خودرو نتواند از سوانح جاده‌ای بکاهد جان سرنشینان را نجات دهد. سیستم ایمنی غیر فعال نزد همه مردم طرفدار زیادی دارد ولی اغلب مردم از آن استفاده می کنند. یکی از مهم ترین عوامل سیستم غیر فعال کمربند ایمنی است که نه تنها در امن ترین خودروی جهان بلکه در سایر خودروها نیز وجود دارد. کمربند ایمنی را نخستین بار در قرن نوزدهم توسط یک مهندس انگلیسی طراحی شد. یکی دیگر از این عوامل ایربگ یا کیسه هوا در ساختمان داخلی خودروها می باشد. کیسه هوا در صندلی، فرمان های ماشین قرار داده می شود و از قفسه سینه سرنشینان در برابر ضربه محافظت می کنند. این عامل در خودروها در سال ۱۹۹۵ توسط شرکت خودروسازی ولوو طراحی شده است. ترمز اضطراری خودرو، نوعی سیستم ایمنی بوده که به همراه رادار، لیزر و دوربین در شرایطی که راننده حواسش نیست به طور خودکار فعال شده و جلوی هر خطر احتمالی را می گیرد.
     کمربند ایمنی یکی از انواع سیستم های ایمنی غیر فعال در امن ترین خودروی جهان و خودروهای مختلف می‌باشد.

تولید کننده امن ترین خودروی جهان، در تولید خودروها به این عوامل توجه کرده و با به کار گیری همه این ایمنی ها در کنار هم، خودروهایی با ایمنی بالا به بازار عرضه می کنند.

معرفی امن ترین خودروهای جهان 

شرکت های تولید کننده خودرو زیادی در جهان وجود دارند پیوسته در تلاشند، خودروهایی با ایمنی بالا تولید کنند و به بازار خودرو عرضه و به دست مشتریان برسانند. ملاکی که امروزه مردم برای تولید خودرو در نظر دارند، نوع آن و میزان ایمنی آن است در حالی که، تولیدات امن ترین خودروهای جهان به گونه‌ای است که دائما درحال تغییر و تحول و گسترش است. در ادامه ما به چند نمونه از امن ترین خودروهای جهان خواهیم پرداخت که می توانید با آشنایی نسبت به این خودروها به ایده آل ترین خودرویی که نیاز دارید دست یابید.

مرسدس بنز سی کلاس نقره ای رنگ

مرسدس بنز سی کلاس یکی از خودروهای ایمن دنیا

 

مرسدس بنز سی کلاس

این خودرو یکی از انواع امن ترین خودروهای جهان به شمار می‌رود. مرسدس بنز سی کلاس، تولید یک شرکت آلمانی دایملر آگ بوده که در سال ۱۹۹۳ جانشین مدل w201 بود که به آن کوچک ترین خودروی تولیدی مرسدس بنز را لقب دادند که فقط به مدت ۴ سال برای این نوع خودرو به کار رفت. انواع مختلف مرسدس بنز سی کلاس در کارخانجات مختلف مشغول به فعالیت هستند؛ این شرکت ها عبارتند از: شرکت بنز واقع در برمن و سیندل فینگن آلمان و همچنین سایر کارخانجات این کمپانی. اما مرسدس بنز سی کلاسی که امروزه در کشور ها رواج دارد، نسل پنجم این خودرو با نسخه سی200 و در قالب مدل‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ می‌باشد. این خودرو داری یک پیشرانه چهار سیلندری دو لیتری توربوشارژ نیرویی برابر با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر بوده که توسط یک جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به طرف چرخ‌ های عقب حرکت داده می شود. از انواع قابلیت های مختلف این خودرو که آن را به امن ترین خودروهای جهان تبدیل کرده،  کروز کنترل هوشمند، کنترل کشش و پایداری، سیستم تعلیق هوشمند و اسپرت، حسگرهای پارک جلو و عقب، سنسور باران و فشار باد تایر، رادارهای نقطه کور، تغییر لاین، رادار پیشگیری تصادف از جلو، سامانه تشخیص عابر پیاده، ترمزهایABS، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، ترمز پارک برقی، دی لایت، نوربالا اتوماتیک، چراغ چرخشی، فرمان برقی چهار حالته حساس به سرعت، پدال شیفتر، گرمکن فرمان، سیستم صوتی با اسپیکر و توان ۵۹۰ وات، نمایشگر لمسی، رهیاب، دوربین عقب جانبی، بلوتوث، میرورلینک، ۹ عدد کیسه هوای جلو جانبی و پرده‌ای و…. می‌ باشد.

نیسان روگ قرمز رنگ

نیسان روگ از خودروهای امن

 

نیسان روگ

این نوع خودرو علاوه بر اینکه در راستای امن ترین خودروهای جهان قرار دارد یکی از انواع خودروهای زیبا بوده که به واسطه طراحی جدیدی که دارد با سایر خودروها رقابت می کند. در ساخت و طراحی این خودرو تمام تجهیزات و متریال های آن تغییر کرده است. به طوری که دو مدل جدید آن به نام های سِنترا (Sentra) و وِرسا (Versa) در بازار خودروها کم و بیش به چشم می خورد. نیسان روگ مرحله پیشرفته از مینی ون ها، استیشن واگن ها و سایر خودروهای می باشد. نشستن در این خودرو به سرنشینان احساس امنیت و راحتی بیشتری می دهد و درها و بدنه های آن ها از پلاستیک های مدرن و زیبا و از همه مهم تر لطیف می باشد. داخل این ماشین، تکنولوژی های زیادی به کار رفته که محبوبیت آن را نزد سایر خودروها افزایش داده است.

خودروی نقره ای رنگ برند تویوتا مدل کرولا

خودروی برند تویوتا مدل کرولا

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا، یکی دیگر از امن ترین خودروهای جهان به شمار می رود دکه تولید کشور ژاپن در سال ۲۰۱۴ می باشد. این خودرو از لحاظ فنی دارای ایمنی بالا و خوبی برخوردار است؛ برای مثال: موتور آن ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه بوده و حجم آن حدوداً ۱۹۸۷ سی سی می باشد. حداکثر قدرت آن خودرو ۱۴۵ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور آن، ۱۸۷ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه می باشد. وزن تویوتا کرولا ۱۳۵۰ کیلو گرم بوده که نسبتا به وزن خود سرعت آن به ۱۹۵ کیلومتر در ساعت می رسد. اگر بخواهیم این خودرو را از لحاظ سوخت بررسی کنیم باید در نظر داشته باشیم که بر اساس کیلومتر تردد آن این میزان بررسی می شود، برای مثال: میزان مصرف سوخت در داخل و خارج از شهر، برابر با هر ۱۰۰ کیلومتر مسیر طی شده است می باشد. لازم به ذکر است که بگوییم حجم باک این خودرو ۵۵ لیتر است. امکاناتی که در تویوتا کرولا وجود دارد عبارتند از: ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی معمولی، وجود میشه هوا برای سرنشینان جلوی خودگیربکس 4 سرعته خودکار، فرمان تلسکوپی، روکش چرمی غربالک فرمان، سیستم هوشمند ورود بدون کلید، دکمه استارت موتور ۴ سرعته خودکار، فرمان تلسکوپی، روکش چرمی غربالک فرمان، سیستم هوشمند ورود بدون کلید، دکمه استارت موتور و… می باشد. از لحاظ امکانات تکنولوژی دارای سیستم صوتی با قابلیت پخش سی دی و اتصال USB و بلوتوث دار، کنترل های صفحه نمایش بر روی فرمان،  سنسور پارک عقب و جلو، کروز کنترل، صندلی عقب با قابلیت تاشو و قابلیت دسترسی به صندوق، آینه داخل با امکان تنظیم نور متناسب با شب و روز، سیستم تهویه خودکار.

آکورا تی ال ایکس قرمز رنگ در جاده

خودروی آکورا تی ال ایکس یکی از خودروهای ایمن دنیا

آکورا تی ال ایکس

یکی دیگر از انواع امن ترین خودروهای جهان، آکورا تی ال ایکس می باشد. از ویژگی های مهم این خودرو را باید ظاهر آن دانست؛ وجود پنجره های پنج ضلعی جلویی، وجود خط جانبی در بدنه، طرح چراغ های قسمت عقب و جلو جلوه هایی خاص در این خودرو ایجاد کرده است. مدل کاپوت این خودرو مواج و عضلانی بوده و نوشته های مربوط به این برند نیز حالت خوب و زیبایی دارد. مشخصات فنی این خودرو شامل: پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر دارای توربوشارژ بوده که ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر از گشتاور را به این خودرو می دهد. داخل این خودرو یک صفحه نمایش ۷ اینچی در داشبورد راننده از ویژگی های استاندارد و مناسب درون این خودرو می باشد. از قابلیت های ایمنی این خودرو شامل:

  • سیستم ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD
  • سیستم کنترل پایداری خودروی EEBD
  • سیستم کنترل ترکشن
  • سیستم ترمز اضطراری خخودکار
  • سیستم حفظ خودرو بین خخطوط
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAS
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل تطبیق‌پذیر
  • تشخیص نقاط ککور
  • سیستم کمکی پارک خودکار
  • کیسه هوای رراننده
  • کیسه‌ هوای سرنشین
  • کیسه‌ هوای کناری
  • کیسه هوای پپرده‌ای
  • پیش‌کشنده‌ کمربند ایمنی و… هستند.
خودروی بی ام و سری 3 در جاده

معرفی خودروی بی ام و سری 3

بی ام و سری 3

این خودرو که جز امن ترین خودروهای جهان است دارای تحولات مختلفی قرار گرفته تا به این مرحله رسیده. این خودرو از سال ۲۰۰۴ به بازار خودرو وارد شد و از بزرگ ترین برند های خودرو سازی به شمار می رود که خودروهایی ایمن را تولید و به دست مشتریان رسانده است. بی ام و سری 3 از سیستم ترمز ضد قفل، چراغ ترمز تطبیقی، سیستم محافظ سر در قسمت جلو و عقب، کیسه های هوا با سیستم مهار اضافی (SRS) و جمع کننده های قفل اتوماتیک (ALR) بوده که جز ایمنی های غیر فعال این خودرو به شمار می روند؛ علاوه بر آن این خودرو از سیستم هشدار ضد سرقت، پرتوهای اتوماتیک و هشدار کمربند ایمنی صوتی و… نیز برخوردار است که بر امنیت خودرو افزوده شده. از لوازم یدکی که این خود رو به آن نیاز دارد: قطعات مصرفی ( لنت، شمع، فیلتر و …)، قطعات بدنه ( سپر، شلگیر، چراغ و…)، قطعات موتوری ( رادیاتور، سیلندر، پیستون و…)، قطعات جلوبندی ( طبق، سیبک، موجگیر و…)، قطعات گیربکس ( پلوس، صفحه، دنده و…)، قطعات برقی ( لامپ، کوئل، وایر و…) می باشند. ظاهر این خودرو خشن و اسپرت است که برند بی ام و آن را در تولیدات انواع مختلف آن این موضوع را رعایت می کند. صندلی های جلو این مدل از امن ترین خودروهای جهان، از سیستم پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات در تصادف، دارای روکش چرم، قسمت صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 6 جهت، سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر و… صندلی های پشت نیز از روکش چرم و از سیستم گرمکن برخوردار هستند، همچنین این خودرو دارای قابلیت تا شوندگی، کنسول تا شونده میانی و مسیر دسترسی به صندق عقب می شود.                                       

جمع بندی

با گسترش خودرو ها و استفاده گسترده مردم از اتومبیل باعث شده که سوانح رانندگی و جاده ای افزایش پیدا کند؛ همچنین بسیار از مردم جان خود را هنگام تصادفات از دست داده اند. تولید کنندگان خودرو ها به این فکر افتادند که با طراحی و تهیه خودروهایی با قابلیت های قدرتمند و استحکام بالا این مشکل را برطرف کنند. خودروهایی که شرکت های مختلف در سراسر جهان طراحی کردند از امن ترین خودروهای جهان به شمار می‌روند. این خودرو ها از لحاظ سیستم ترمز، روشنایی، کیسه هوا، طراحی داخلی و… به گونه ای هستند که دست به دست هم داده اند تا از سر نشینان خودرو به طور کامل مراقبت کنند.

خرید قطعات و لوازم یدکی از الماس پارت برای خودروهای هیوندای و کیا مانند قطعات جنسیس، آزرا، سراتو و .. یک انتخاب هوشمندانه برای اطمینان از عملکرد بهتر و دوام خودرو است. الماس پارت به عنوان یکی از پیشروهای بازار قطعات و لوازم یدکی، به مشتریان خود ارائه می‌دهد آخرین و بهترین محصولات با کیفیت اورجینال. از قطعات موتوری تا لوازم جانبی و لوازم جانبی، این فروشگاه تضمین می‌کند که مشتریان بهترین راه حل‌ها را برای نیازهای خودروهای هیوندای و کیا خود داشته باشند.

الماس پارت

منبع : carwow

سوالات متداول

  • چرا امنیت خودرو مهم است؟
    امنیت خودرو برای حفظ سلامت و ایمنی سرنشینان و کاهش خطرات تصادفات بسیار حائز اهمیت است.
  • چگونه می‌توان امنیت خودرو را افزایش داد؟
    استفاده از خودروهای با استانداردهای ایمنی بالا، نصب سیستم‌های ایمنی مانند ABS و کیسه‌های هوا، و نگهداری و تعمیرات منظم خودرو از راهکارهای افزایش امنیت خودرو است.
  • چرا برخی خودروها به عنوان امن‌ترین خودروها شناخته می‌شوند؟
    خودروهایی که دارای فناوری‌ها و سیستم‌های ایمنی پیشرفته هستند و در آزمون‌های تصادف ارتباطات مثبتی کسب کرده‌اند، به عنوان امن‌ترین خودروها شناخته می‌شوند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.