شگفت انگیزترین و زیباترین خودروهای جهان کدامند؟

مدیر وبسایت 2024/04/21

انتخاب زیباترین خودروهای جهان کاری است که یک نفر به تنهایی نمی‌تواند آن را بر عهـده بگیرد. در جهان تعداد کمپانی‌های بزرگ که کار تولید خودروهایی زیبا و پر سرعت را انجام می‌دهند، در حال افزایش است. هرچقدر هم که تعداد این کمپانی‌ها زیاد شود، باز هم کمپانی‌های اصلی که با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند، محدود است. در دنیای امروزه، خودروها به عنوان نمادی از فناوری، طراحی و لوکس شناخته می‌شوند. از دیدگاه بسیاری از افراد، خودروها فراتر از مجرد وسیله‌ی حمل و نقل هستند و به عنوان یک هنر، یک عامل اجتماعی و گاهی ابزاری برای ابراز شخصیت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان، برخی از خودروها به دلیل طراحی منحصر به فرد، عملکرد بی‌نظیر و استفاده از مواد با کیفیت بالا، به عنوان زیباترین خودروهای جهان شناخته می‌شوند.

بررسی یک خودرو زیبا باید بر اساس ساختار داخلی، خوش دست بودن، ایمنی، راحتی، طراحی داخلی کابین، رفاه و امکانات داخلی آن انجام شود. در مقالات قبلی به زشت ترین خودروهای جهان  اشاره کـرده بودیم و چند خودرو که بر اساس ویژگی ها و معیارهایی به این عنوان انتخاب شـده بـودن را به شما معرفی کردیم اما کارشناسان در این مطلب به معرفی زیبا ترین خودرو در جهان پرداختـه اند که خودروهایی با کلاس جهانی و فوق پیشرفته که می تواند دل هرکسی را برباید به این عنوان انتخاب شـده اند.

معرفی زیباترین خودروهای جهان

هر ساله تعدادی خودرو به‌عنوان زیباترین خودروهای جهان انتخاب می‌شوند. مطمئناً این آرزوی هر شرکت و کمپانی کوچک و نوپایی است که در این لیست قرار بگیرد. امسال هم مانند هر سال دیگر تعدادی از خودروها، عنوان زیباترین‌ها را به خود اختصاص دادند. انتخاب زیباترین خودرو و بهترین این صنعت  از میان تعداد زیادی شرکت سازنده خودرو کار بسیار سختی است. برای همین تعدادی از افراد بر اساس یک قانون که برای این کار استفاده می‌شود، زیباترین خودروها را انتخاب می‌کنند. شرکت‌های بزرگ جهان همچون: فراری، لامبورگینی، هوندا، تسلا و… همیشه در این لیست قرار دارند.

این کمپانی‌ها هر ساله محصول جدیدی را ارائه می‌دهند. برای ساخت این محصول لازم است که تعدادی مهندس خبره که ذهن خلاق و بازی دارند، ایده‌های خود را عملی کنند.

vantage

خودروی وانتیج از زیباترین خودروهای جهان

استون مارتین VANTAGE ROADSTER

 کمپانی استون مارتین  با ارائه محصول جدید خود به نام VANTAGE تیر خلاص را زد. ویژگی‌هایی همچون: وجود دو در اسپرت، خروجی اگزوز دوگانـه، حالت چراغ‌های عقب ماشین و شکل کشیـده آن باعث شـده تا یکی از زیباترین خودروها در صنعت خودروسازی باشد. کمپانی استون مارتین پیش از آنکه این خودرو را عرضه کند، سری ماشین‌های کوپه را رونمایی کرده بود که با ساخت VANTAGE به چند پله بالاتر از آن صعود کرد.

حالت این خودرو اسپرت بوده و سرعت آن تا 503 اسب بخار هم می‌رسد. حالت خروجی هوا در کناره‌ها و موتور چهار لیتری 78 آن باعث شـده تا بسیار جذاب به نظر برسد.

کیا K5

با دیدن سدان‌های جذاب مانند کیا K5، ما متعجب می‌شویم که خریداران به این خودروها کم‌لطفی می‌کنند. این ماشین دارای طراحی تهاجمی به جلوپنجرهٔ دماغ ببری کیا است که با زیبایی به چراغ‌های نازک جلو پیوسته است. علاوه بر این، دی‌لایت‌های نارنجی‌رنگ به شکل ضربان قلب نیز یکی از ویژگی‌های طراحی فوق‌العادهٔ این سدان کره‌ای هستند. با نگاهی به پروفیل جانبی، شیشهٔ عقب آن به اندازهٔ کافی به سمت انتهای خودرو کشیده شده که نمایی شبیه لیفت‌بک را ایجاد کرده و K5 را به یک آئودی A7 با نصف قیمت شبیه می‌سازد. برای تمام خودورهای کیا خرید لوازم یدکی اورجینال بسیار مهم می‌باشد. برای خرید لوازم یدکی ریو، سراتو، کارنز و … به وبسایت الماس پارت مراجعه کنید.

رولزرویس بوت تیل

رولزرویس بوت تیل (Boat Tail) با الهام از رولزرویس سوئپ تیل طراحی شده است و حتی در برخی موارد، به شکلی خاص‌تر و هنرمندانه‌تر از آن است. پس از معرفی مدل رولزرویس Sweptail، تقاضا برای عرضه یک رولزرویس با همان سبک و اصالت افزایش یافت و بنابراین، پس از مدتی، ۳ دستگاه به عنوان نمونه‌های اولیه رولزرویس Boat Tail ساخته شدند تا مورد آزمایش و ارزیابی قرار گیرند.

خودروی قرمز رنگ فراری روما

خودروی roma

فراری روما

طراحی این مدل از خودرو فراری به‌صورتی است که بسیار شیک و جذاب بـوده و حتی گفتـه می‌شود از آن حالت همیشگی خشن خود کمی دور شـده است. فراری یکی از کمپانی‌هایی است که کمتر کسی در دنیا وجود دارد که آن را نشناسد. طراحی خاص این مدل جدید فراری باعث شـده که باز هم در بین این خودروها با طراحی بسیار زیبا قرار گیرد. اگر از جلو به این ماشین نگاه کنید، حالت پنجره آن به‌صورت مورب بوده و کل ساختار ماشین به‌صورت متقارن است. شکل چراغ‌های فراری روما بسیار خاص بوده که این ویژگی آن به دلیل دی‌لایت‌های وسط چراغ است.

بنتلی فلایینگ اسپر

سدان فوق لوکسی که توسط بنتلی ساخته شده و رقیبی برای میباخ و رولزرویس است، به عنوان یکی از خودروهای زیبا و لوکس سال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود. طراحی آن شامل رینگ‌های مشکی، جلوپنجره و توری مشکی‌رنگ جلو با چراغ‌هایی زیبا که مشخصه محصولات بنتلی است، به همراه تایرهای بزرگ ۲۰ اینچی، زیبایی و اسپرتی به این خودرو می‌بخشد.

مزدا 3 قرمز

معرفی خودروی مزدا 3

 

مزدا 3 از زیباترین خودروهای جهان

بدنه حجیم و بزرگ این ماشین و رنگ قرمز جذاب آن باعث ایجاد زیبایی بیشتر در خودرو می‌شود.

حالت تیز و شکستـه در طراحی این مدل جدید از مزدا 3 باعث شـده تا در مقایسه با مدل قبلی آن زیبایی بیشتری داشته باشد. حالت یکدست این ماشین سبب شـده که بسیار راحت به نظر برسد.

فورد GT

یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های ساخت خودرو، فورد است. محصول جدید این شرکت خودروسازی به این شکل است که در قسمت انتهایی خودرو بادگیرهای جانبی وجود دارد. حالت این بادگیرهای به شکلی است که در نگاه اول به نظر می‌رسد قسمت جلویی ماشین، درون قسمت پشتی جای گرفتـه است. این حالت به بیننده این موضوع را القاء می‌کند که گویی ماشین به دو قسمت تقسیم شـده. به همین دلیل است که این ماشین در لیست زیبا ترین و خوش ساخت ترین خودروهای جهانی قرار دارد.

شورلت کوروک C8

زیبایی این ماشین به حدی است که برخی از افراد به ان لقب ماشین بتمن را هم می‌دهند. رنگ جذاب قرمز کوروک C8 سبب قرار گرفتـن آن در میان لیست زیباترین خودروهای جهان شـده است. حالت شکستـه برخی از قسمت‌های آن باعث شـده تا حدودی به ماشین‌های لامبورگینی شباهت داشتـه باشد. حالت این خودرو، کشیـده بـوده و دلیل اصلی این کشیدگی شکل چراغ‌های آن است.

خودروی آئودی RS6 آوانت مشکی رنگ

معرفی خودروی آئودی RS6

آئودی RS6 آوانت

میزان توربو شارژ موتور این ماشین 78 تویین است. از دیگر مزایا این ماشین می‌تـوان سرعت 591 اسب بخار، جعبه دنده 8 سرعته، شتاب صفر تا صد سرعت 3.6 ثانیه، میزان ارتفاع کم، خطوط شکستـه و تیز، پهنا زیاد خودرو و جلو پنجره بزرگ آن را نام برد. شکل این خودرو به حالتی است که باعث شـده آن را بسیار با ابهت و خاص نشان دهد.

آئودی Audi RS6 AVANT / RS7

آخرین مدل‌های آئودی RS با موتور V8، طراحی باشکوه آلمانی را به ارمغان می‌آورند. خودروهای RS6 Avant و RS7 با بال‌های عریض‌تر و فاصله کمتری از زمین، ارتفاع واژه‌های جاده‌ای تهاجمی و شیکی را نشان می‌دهند. RS6 Avant به عنوان رقیب اصلی مرسدس-AMG E63S در بازار کوچک آمریکا شناخته می‌شود. RS7 نیز همانند آن، با سقف بلند و خطوطی زیبا و آرام، به عنوان یکی از زیباترین خودروهای جهان شناخته می‌شود.

پولستار 1 Polestar 1

نام تجاری Polestar، به جای اینکه تنها بر روی عملکرد تمرکز کند، در طراحی نیز تمرکز دارد. اولین تلاش این شرکت، Polestar 1، شباهت زودگذری با فورد موستانگ کلاس بالا داشت اما با خطوط ساده‌تر. البته، این موضوع به معنای دیدن زبان طراحی VOLVO در یک کوپه پرچمدار مشابه است، اما عالی به نظر می‌رسد.

پورشه تایکان

جذابیت اصلی این خودرو در پشت آن قرار دارد. حالت چراغ پشت که یک چراغ بزرگ از یک سمت به سمت دیگر ماشین کشیـده شـده است، باعث ایجاد شگفتی و زیبایی در آن می‌شود. سادگی کلی خودرو باعث شـده که یکی از زیبا ترین های خودرویی در جهان  باشد.

خودروی لکسوس 500 LC سبز رنگ

خودروی لکسوس 500 LC

لکسوس 500 LC از زیباترین خودروهای جهان

برای بررسی حالت جلو ماشین می‌تـوان گفت قسمت دماغه و کاپوت آن به شکلی طراحی شـده که در یک راستا قرار دارند. شکل زاویه‌دار شیشه جلو باعث شـده تا این ماشین بسیار خاص به نظر برسد. حالت روی کاپوت با زاویه چراغ‌ها به صورتی در نظر گرفتـه شـده که با یکدیگر همخوانی داشتـه باشند.

مرسدس بنز S کلاس کوپه دیگر نوع زیباترین خودروهای جهان

بنز یکی از کمپانی‌هایی است که قطعا بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند. این محصول بنز حالت کلاسیک و کشیـده دارد که جذابیت آن را بیش از پیش کـرده است.

آلفارومئو جولیا کوادریفوگلیو Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

گریل تیز در قالب سپر آلفارومئو ممکن است برای همهٔ افراد مناسب نباشد، اما در مورد جولیا بسیار خوب عمل می‌کند. بقیهٔ ماشین‌ها نیز واقعاً عالی هستند. این خودروی سدان اسپرت با کاپوت بلند و کابینی که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، تناسبات کاملی دارد و سطح بدنه و جزئیات آن به‌طور منحصر به‌فردی زیبا هستند و تمام “جولیا”ها به همان اندازهٔ زیبا هستند.

آلفارومئو مدل‌های پایه را خراب نمی‌کند و بهترین گزینه‌ها را برای Giulia Quadrifoglio با عملکرد بالا باقی نمی‌گذارد. ما فکر می‌کنیم که سپرهای ساده‌تر جلو و عقب Giulia پایه، فقدان سوراخ‌های تهویه جانبی و روکش کرومی اضافی واقعاً طراحی جذابی را ایجاد می‌کنند.

خودروی mack-lauren مشکی رنگ

خودروی mack-lauren

مک لارن الوا

حالت پیچیـده با شکستگی‌های زیاد سبب زیبایی بیش از حد این خودرو شـده است. هواکش خودرو روی کاپوت آن قرار دارد. فرم کلی مک لارن الوا باعث شـده تا بسیار خاص باشد.

بوگاتی شیرون Bugatti Chiron

بوگاتی شیرون، به عنوان جانشین مدل پرسرعت VEYRON، به طراحی بی‌نظیری دست یافته است که بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است. با طراحی تهاجمی‌تر، ورودی‌های هوا و منحرف‌کننده‌های بزرگتر، این مدل نه تنها قدرت و عملکرد بالایی دارد بلکه از لحاظ ظاهری نیز بسیار جذاب است. تمام قسمت عقب تقریباً یک جلوپنجره بزرگ است که چراغ‌های جلو در سطح آن قرار گرفته‌اند. یک خط C شکل در هر طرف خودرو غالب است که در را پوشانده و بدنه را به دو قسمت مجزا تقسیم می‌کند. این طراحی‌ها باعث ایجاد یک ظاهر شگفت‌انگیز و جذاب می‌شوند.

سخن پایانی 

معیار زیبایی ممکن است برای هر کسی تفاوت کند و هر فردی بر اساس لیـقه ای که دارد یک خودرو را زیبا و خودرویی دیگر را زشت تشخیص می دهد اما با توجه به این کمپانی ها و سازندگان خودروهای جهان قبل از این که بخواهند خودرویی را تولید کنند حتما سلیقه تعداد زیادی از افراد را مد نظر قرار می‌دهند تا بتوانند خودرویی تولید کنند که مورد سلیقه افراد بسیاری از جامعه باشد. اگر هم که در این لیست منتخبی از زیبا ترین خودروهای جهان را برای شما اماده کرده ایم به این دلیل است که کارشناسان بسیاری در جهان وجود دارند که کارشان انتخاب خودروها بر اساس معیار و ملاک های مختلف است.

الماس پارت

سوالات متداول

  • چرا Polestar 11 شباهتی به فورد موستانگ کلاس بالا دارد؟
    Polestar 11 شباهت زودگذری به فورد موستانگ کلاس بالا دارد اما با خطوط ساده‌تر است.
  • چه ویژگی‌هایی باعث جذابیت بوگاتی شیرون می‌شوند؟
    طراحی تهاجمی‌تر، ورودی‌های هوا و منحرف‌کننده‌های بزرگتر، و یک خط C شکل در هر طرف خودرو از ویژگی‌های جذاب بوگاتی شیرون است.
  • چه ویژگی‌هایی خودروی کیا K5 را جذاب می‌کنند؟
    طراحی تهاجمی به جلوپنجرهٔ دماغ ببری کیا، چراغ‌های نازک جلو، و دی‌لایت‌های نارنجی‌رنگ از ویژگی‌های جذاب کیا K5 هستند.
  • چرا معیار زیبایی ممکن است برای هر کسی متفاوت باشد؟
    سلیقه افراد ممکن است متفاوت باشد و هر فرد ممکن است بر اساس لیـقه ای که دارد یک خودرو را زیبا و خودرویی دیگر را زشت تشخیص دهد.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۱ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.