آشنایی با 9 تا از برترین خودروهای شاسی بلند جهان

مدیر وبسایت 2024/02/27
برترین خودروهای شاسی بلند جهان

شاسی بلند، یا همان اس‌یو‌وی (SUV)، در دهه‌های اخیر به یکی از نوع‌های محبوب خودروها تبدیل شده است و تعداد زیادی از تولیدکنندگان خودرو به تولید این نوع خودروها مشغولند. با افزایش تقاضا برای خودروهای شاسی بلند، رقابت در این بازار نیز بیشتر شده است. معمولاً خودروهای شاسی بلند به دلیل طراحی منحصر به فرد، امکانات بیشتر و عملکرد قوی در مسیرهای سخت و مختلف جاده‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند. این خودروها به عنوان یک ترکیبی از استحکام، امنیت، و سبکی در راندمان سواری شناخته می‌شوند. مهمترین ویژگی‌های یک شاسی بلند موفق شامل طراحی جسورانه، قابلیت‌های آفرود، فضای داخلی فراوان، و از همه مهم‌تر، ایمنی بالا می‌باشد. در این مقاله از الماس پارت، ما به بررسی برترین خودورهای شاسی بلند جهان می‌پردازیم تا شما را با نقاط قوت و ضعف این خودروها آشنا کنیم و به شما کمک کنیم تا انتخاب بهتری برای نیازهای خود داشته باشید.

اگر شما هم از افرادی هستید که به ماشین‌های لوکس و شاسی‌بلند علاقه دارید. باید با بهترین خودروهای شاسی‌بلند در سطح جهان و آپشن‌هایی که دارند آشنایی داشته باشید. 

بررسی 8 تا از برترین خودروهای شاسی بلند جهان

شاسی بلند یا SUV (ورودی چند منظوره) به عنوان یکی از دسته‌های محبوب خودروها در سراسر جهان شناخته می‌شود که توانسته است ترکیبی از انعطاف‌پذیری، ایمنی، و قابلیت ماشین‌های آفرود را با استایل و راحتی ماشین‌های شهری ارائه دهد. در زیر به 8 از برترین خودروهای شاسی بلند جهان اشاره خواهیم کرد:

کادیلاک اسکالاید esv

وقتی که اسم برند کادیلاک به گوش هر کسی می‌خورد قدرت و البته مصرف بالا در ذهن تصور می‌شود ، کادیلاک اسکالاید esv است که نسبت ‌به مدل‌های قدیمی در سال 2016 با تغییراتی همراه بوده‌ است و امروزه به‌ عنوان یکی از برترین خودروهای شاسی بلند جهان معرفی می‌شود که ظرفیت ۸ نفر سرنشین را دارا است.

این ماشین‌ها با توجه به ملزوماتی که دارند با قیمت بسیار بالایی همراه هستند حتی از نظر قدرت و شتاب عملکرد بالا و مناسبی دارند. موتور این نوع از ماشین‌ها همانند ماشین‌های شاسی‌بلند پلاتینیوم ۶ لیتر حجم دارد و مشخصات کادیلاک اسکالای دقیقاً مانند خودروهای پلاتینیوم است که می‌تواند ۴۲۰ اسب‌ بخار قدرت را در دور موتور ۵۶۰۰ دور در دقیقه تولید نماید.

عکس از کلادیلاک اسکالاید ای اس وی

کلادیلاک اسکالاید esv

مرسدس‌ بنز AMG GL

یکی از کاندیداهای بنز  AMG GL است، که به ‌عنوان یکی از خودروهای لوکس و بزرگ است، که از محبوبیت بالایی در میان عاشقان خودرو برای خود بدست آورده است. که البته گران قیمت نیز می‌باشد. این ماشین از لحاظ پیشرانه می‌تواند، حجم زیادی از سوخت را درون خود جای دهد و موتور آن ۸ سیلندر با حجم ۵ لیتری می‌باشد.

مرسدس ‌بنز از جعبه ‌دنده پرقدرت ۷ سرعته و اتوماتیک برخوردار است، که سامانه‌های هوشمند بسیاری در کنار آن قرار گرفته‌اند، تا بتوانند ایمنی سرنشینان را فراهم آورند، که با توجه به آپشن‌هایی که دارد به‌ عنوان یکی از برترین خودروهای شاسی بلند جهان معرفی می‌شود.

عکس از مرسدس بنز ای ام جی

مرسدس‌ بنز AMG GL

بیشتر بخوانید: برای اطلاع از زیبا ترین خودروهای جهان می‌توانید مقاله آن را مطالعه کنید.

 

لندرور رنجروور اسپرت

در این ‌جا لازم به ذکر است که بگوییم لندرور از شرکت‌هایی به شمار می‌رود که از همان روز اول کار، ماشین‌های شاسی‌بلند را تولید کرد و در اختیار مردم قرار داد.  این ماشین‌ها از موتورهای ۴ سیلندر برخوردار هستند و شکل بیشتر آن‌ها را به صورت خودروهای مکعبی طراحی می‌کند، اما محصول جدیدی که شرکت لندرور ارائه داده‌ است رنجروور اسپرت با حجم موتور ۵ لیتری می‌باشد که قدرت موتور آن 550 اسب بخار است. لندرور رنجروور اسپرت به این دلیل در رده برترین خودروهای شاسی بلند جهان قرار دارد که با توجه به آپشن‌هایی که دارد می‌تواند تجربه رانندگی ایمنی را برای افراد فراهم آورد.

عکس از رنجروور اسپورت

خودرو رنجروور اسپورت

کلادیلاک اسکالاید پلاتینیوم

پلاتینیوم از ماشین‌های کلادیلاک اسکالاید پر ابهت و بزرگی است، که خودرویی بسیار لوکس و گران ‌قیمت محسوب می‌شود. این ماشین جلو پنجره بسیار بزرگی دارد و دارای ۸ سیلندر و جعبه‌دنده ۸ سرعته می‌باشد و می‌تواند در 5 ثانیه 100 کیلومتر را به راحتی پر کند. حجم موتور این خودرو 6.2 لیتر و از نوع Eco tec 3 می‌باشد. در این ماشین امکانات مختلفی چون سامانه‌های ضد تصادف در نظر گرفته‌اند، تا بتوانند جان سرنشینان را حفظ نمایند و تجربه یک رانندگی ایمن و بدون خطر را برای افراد فراهم آورند.

عکس از رنجروور پلاینیوم

کلادیلاک اسکالاید پلاتینیوم

بیشتر بخوانید: برای اطلاع از بهترین خودروهای 2022 می‌توانید مقاله مرتبط با آن را مطالعه کنید.

 

توسان هیوندای

باور کنید، Hyundai Tucson یک شاهکار در عرصه خودروهای شاسی بلند است. با طراحی بی‌نظیر و جذاب، Tucson به چشم می‌خورد و شما را به دنیایی از شیکی و خیره‌کننده می‌برد. این خودرو با امکانات فناورانه‌ای که در دل آن پنهان شده، تجربه رانندگی را به یک سطح جدید ارتقا می‌دهد. صفحه نمایش لمسی مدرن، سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته، و اتصال بلوتوث از جمله امکاناتی هستند که هیچ جزئیه از زندگی روزمره شما را دست خالی نمی‌گذارند. موتورهای بنزینی و هیبریدی Tucson، با ترکیب قدرت و بهره‌وری سوخت، تجربه رانندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. فضای داخلی راحت و فنرهای قابل تنظیم باعث می‌شوند که هر سفری به یادماندنی باشد و از همه مهمتر قطعات و لوازم یدکی توسان در ایران به راحتی یافت می‌شود.

اگر به دنبال یک همراه قدرتمند و سبک با ظاهری شیک هستید، Hyundai Tucson گزینه‌ای استثنایی است. همچنین، امکانات آفرود محدود به شما این امکان را می‌دهد، که هر مسیری را با اطمینان و اعتماد پیمایش کنید. Hyundai Tucson، بیش از یک خودروی شاسی بلند است؛ این یک تجربه زندگی است. اکنون، با Tucson، مسیرهای جدید را به‌اشتراک بگذارید و سفری متفاوت را تجربه کنید.

عکس از هیوندای توسان

هیوندای توسان

رنجروور

لندرور از جمله شرکت‌ها و کمپانی‌هایی است که در همان ابتدای تولید محصولات و خودروهای خود به خودروهای شاسی بلند توجه ویژه‌ای کرده است و خودروهای دارای 4 سلندر در محصولات این کمپانی به تعداد بالایی رسیده است. لندرور ماشین شاسی‌بلند و لوکسی را ارائه داده‌ است که از امکانات و تجهیزات فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشد، این خودرو با توجه به امکاناتی که دارد به عنوان یکی از برترین خودروهای شاسی بلند جهان معرفی می‌شود.

محصول جدید این شرکت که با نام رنجرور اسپرت در بازارهای جهانی مورد توجه خودروسواران قرار گرفته است. با حجم موتور 5 لیتری و 8 سیلندر و همچنین توربو شارژ 550 اسب بخار به یکی از غول‌های بازار شاسی بلند در جهان تبدیل شده است. در طراحی این خودرو کاملا به نیازهای و راحتی راننده توجه ویژه‌ای شده است و می‌تواند یک تجربه‌ای بسیار خوب را برای رانندگان رقم بزند.

از لحاظ فنی و زیبایی داخلی و موارد به‌ کار رفته در طراحی آن در رده‌ خود بسیار بی‌نظیر است و با توجه به آپشن‌هایی که برای آن در نظر گرفته‌اند قیمت مقرون به‌صرفه‌ای دارد، در این مدل موتور آن 5 لیتر با 8 سیلندر است، اما فناوری‌ها که در اتاق آن استفاده‌ شده پیشرفته‌تر می‌باشد. به ‌عنوان مثال، می‌توانید صندلی‌های آن را به ‌صورت برقی تنظیم کنید و از چرم بسیار مرغوبی برای صندلی‌های آن استفاده کرده‌اند.

عکس از رنجروور

خودرو رنجروور

تویوتا لندکروز

از جمله خودروهایی که از گذشته تا به امروز همچنان تولید آن ادامه دارد، می‌توان تویوتا لندکروز را نام برد که به عنوان یکی از بهترین‌های تیوتا در جهان شناخته می‌شود. قدرت و کیفیت ساخت این ماشین ژاپنی از عوامل ماندگاری آن می‌باشد، لازم به ذکر است که بگوییم در سال 2006 برای تویوتا لندکروز از موتور هوشمند iforce استفاده کرده‌اند، که دارای ۳۲ سوپاپ است و می‌توانند 380 اسب ‌بخار را در ۵۶۰۰ دور در دقیقه تولید نمایید.

جعبه‌ دنده این نوع ماشین ۸ سرعته و اتوماتیک می‌باشد و سامانه‌های مختلفی را در آن به کار برده‌اند، که باعث شده از قیمت بالایی هم برخوردار شود. اگر هم بخواهیم در مورد قیمت این خودرو صحبت کنیم، باید بگوییم که این خودرو از با توجه به آپشن‌های مختلف و متعدد و همچنین قدرت بالایی که دارد از 88 هزار دلار آغاز می‌شود. نکته دیگر در مورد این شاسی بلند در کلاس جهانی این است، که این خودرو را می‌توان خودرویی بسیار مناسب برای افرود دانست. تویوتا در تبلیغات خود برای این محصول شعار آیکونی برای همیشه را استفاده کرده است که با بررسی این خودرو و تست‌هایی که کارشناسان خودرو در سراسر جهان از این خودرو گرفته‌اند، می‌توان گفت که این شعار اغراق آمیز نبوده و می‌توان بدون هیچ ایرادی این خودرو را جزو برترین خودروهای شاسی بلند جهان نامید.

عکس از تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز

لکسوس 570 LX

ژاپنی‌ها خودروهای زیادی را مانند؛ تویوتا و نیسان در تولید خودروسازی خود قرار می‌دهند و در این‌ میان خودروهای شاسی‌بلند بسیار بی‌نظیری را طراحی و تولید می‌کنند که در تمامی کشورهای جهان می‌توان شاهد حضور آن‌ها بود.

یکی از برترین خودروهای شاسی‌بلند جهان لکسوس 570 XL نام دارد که از سال ۱۹۹۶ ساخت و تولید آن را شروع کرده‌اند و همچنان تولید این نوع ماشین ادامه دارد. امکانات بی‌نظیری که برای این ماشین در نظر گرفته‌اند، باعث شده که از قیمت بسیار بالایی برخوردار شود اما همچنان طرف‌داران خاص خود را دارد. از امکانات این ماشین می‌توان ترمزهای ضد قفل، کروز بازرسی، تنظیم خودکار دمای هوا، ایربگ و … را نام برد.

عکس از لکسوس ال ایکس

لکسوس 570 LX

اینفینیتی QX80

یکی از محصولات شرکت نیسان که در رده برترین خودروهای شاسی بلند جهان قرار گرفته است، قرار دارد اینفینیتی 80 QX است که با توجه به امکانات و آپشن‌هایی که دارد به عنوان یکی از بهترین‌ها در این خانواده می‌باشد. این خودرو 5 متر طول دارد و 5.6 لیتر حجم موتور دارد. از جمله دلایل قدرت بالای این خودرو می‌توان به 8 سیلندر بودن آن اشاره کرد. گیربکس این خودرو 8 سرعته بوده و میزان شتاپ این خودرو و مدت زمانی که می‌تواند در 100 کیلومتر طی کند را کارشناسان 6 ثانیه زمان بندی کرده‌اند، که می‌تواند برای این خودر با چنین وزنی بسیار مناسب باشد. گفتنی است که چرخ‌های عقب این خودرو محرک بوده است و اگر خریدار به دنبال چهار چرخ محرک باشد می‌توان به عنوان یک آپشن به این خودرو شاسی بلند اضافه شود.

از نظر قیمت هم می‌توان گفت که افرادی که به دنبال خودرویی لوکس و پر قدرت هستند و با قیمت حدود 65 هزار دلار این خودرو را خریداری کنند تا تجربه‌ای لذت بخش از رانندگی را داشته باشند.

عکس از اینفینیتی

خودرو اینفینیتی

بیشتر بخوانید:برای اطلاع از بهترین خودروهای دهه 90 میتوانید مقاله آن را مطالعه کنید.

سخن پایانی

در جمع‌بندی، می‌توان گفت که خودروهای شاسی بلند جهان امروزه با تنوع بالا در بازار حاضر هستند و انتخاب یکی از آن‌ها وابسته به نیازها و سلیقه شخصی است. این خودروها از لحاظ آفرود، ایمنی، طراحی، و تکنولوژی با استانداردهای بالایی همراه هستند. توجه به جزئیات فنی، اقتصاد سوخت، فضای داخلی و امکانات افزوده شده، می‌تواند به انتخاب بهترین خودرو برای هر فرد کمک کند. در نهایت، هرکدام از مدل‌های برتر، با ویژگی‌ها و ویژه‌نامه‌های خود، به عنوان یک گزینه مناسب برای تأمین نیازهای متنوع مشتریان در دنیای خودروسازی شناخته می‌شوند. شاسی بلندها در دهه اخیر توانسته‌اند نظر بسیاری از خودروسواران و کسانی که به دنبال خودروهای بزرگ هستند را به خوبی راضی کنند. کمپانی‌های بزرگ خودروسازی نیز توانستند با ارائه بهترین خودروهای این دسته هر کدام خود را به عنوان یک برند بزرگ در این زمینه معرفی کنند. شاسی بلندها هم اکنون طرفداران زیادی در جهان دارند که البته بیشتر سلبریتی‌ها هستند که در جهان از این خودروها در کلاس‌های بسیار با کیفیت استفاده می‌کنند.

در این مطلب از الماس پارت سعی کردیم هشت تا از برترین خودروهای شاسی بلند جهان را به شما معرفی کنیم و اطلاعات جالبی را در این حوزه به شما بدهیم. اگر از این مطلب اضی بودید می‌توانید در پایان همین صفحه به ما امتیاز بدید.

الماس پارت

سوالات متداول

  • کدام مدل از برند رلنرور از برترین خودروهای شاسی بلند جهان است؟

خودرو رنجرور اسپرت یکی از بهترین خودروهای این شرکت است.

  • کدام خودروی شاسی بلند 8 نفره برترین خودروی جهان است؟

خودروی کادیلاک اسکالاید esv در مقابل ورژنهای قبلی خود برترین است.

  • آیا تویوتا شاسی بلندهای خوبی دارد؟

بله، تویوتا لندکروز یکی از برترین خودروهای شاسی بلند جهان است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.