محبوب ترین آپشن های خودرو کدامند؟

مدیر وبسایت 2024/04/13

امروزه با توجه به این ‌که تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته‌ است شرکت‌های خودروسازی هم همچنان به پیشرفت روزافزون تولیدات خود توجه زیادی دارند و به‌ دنبال اضافه کردن ویژگی‌‌های جدید برای محصولات خود می‌باشند، این آپشن‌ها باعث می‌شود نظر خریداران نسبت‌ به ماشین‌ها تغییر کند و تمایل بیشتری به خرید خودروها پیدا کنند.خریداران هنگام بررسی یک ماشین حتما به ‌دنبال آپشن هایی در خودروها هستند که این آپشن ها هستند که می تواند تمایزی اساسی را در هر خودرو رقم بزند هستند تا بتوانند نهایت استفاده را از خودرویی که خریداری می‌‌کنند ببرند. خریداران در واقع با توجه به این ‌که تکنولوژی از پیشرفت زیادی برخوردار بوده به ‌دنبال آپشن‌های جدیدتر و بهتری هستند، در ادامه این مطلب از مجله الماس پارت به معرفی محبوب ترین آپشن های خودرو خواهیم پرداخت.

ترمز خودرو

آپشن های خودرو

آپشن‌های موجود در خودرو

در این قسمت از مطالب لازم به ذکر است که بگوییم خودرو را شخص خاصی اختراع نکرده بلکه این وسیله حرکتی با گذشت زمان به شکل امروزی و مدرن در آمده، در واقع ماشین‌هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت شبیه به درشکه بودند و با نیروی بخار حرکت می‌‌کردند.

در سال ۱۷۶۹ خودروهای موتوری وارد زندگی افراد شدند و بعد از آن مهندسان مختلفی برای مدرن کردن و پیشرفته سازی خودروها بررسی‌های زیادی را انجام دادند، در نتیجه بعد از تحقیقات زیاد و در طی مراحل مختلف و با گذشت زمان توانستند خودروهای امروزی را تولید نمایند و آپشن‌های متفاوتی را به آن ها بیافزایند. امروزه خودروها دیگر وسیله ای برای حمل و نقل و جابجایی نیستند بلکه وجود امکانات ایمنی و رفاهی مختلفی که در بهترین خودروهای 2024  به کار برده می شود برای هر خریداری مهم بوده و افراد به دنبال این هستند که کدام خودروها آپشن هایی بیشتری را در اختیار آنها قرار داده تا بتوانند یک تجربه ای خوب و متفاوت در رانندگی را رقم بزنند. در ادامه به بررسی آپشن های مهم خودرو ها می پردازیم:

سیستم استارت بدون کلید

استارت بدون کلید

سیستم استارت بدون کلید

امروزه خودروها آپشن‌های مختلفی را دارا هستند که یکی از آن‌ها سیستم استارت بدون کلید می‌‌باشد، بنابراین زمانی‌ که شما سویچ را در اختیار نداشته باشید می توانید درب‌های خودرو را باز نمایید و موتور را استارت بزنید. در واقع این سیستم در کنترل درب خودرو، شیشه‌ها، استارت موتور، درب صندوق عقب و … نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد.

سیستم استارت بدون کلید برای اولین ‌بار در سال ۱۹۸۲ میلادی برای خودروهای فرانسوی رنو مورد استفاده قرار گرفت، امروزه یکی از محبوب ترین آپشن های خودرو  همان سیستم KS  استارتر می‌باشد که امکان قفل یا باز کردن درب‌های خودرو و استارت زدن موتور را برای رانندگان فراهم خواهد آورد.

سیستم استارت بدون کلید دارای ۲ نوع است که در نمونه‌ اول بدون هیچ ‌گونه سوئیچی می‌توانید درب خودروها را باز و بسته نمایید با استفاده از این سیستم نیازی نیست که هیچ‌ گونه کلیدی را لمس نمایید. نوع دیگر از سیستم استارت بدون کلید پستیو  نام دارد که این نوع از سیستم‌ها از هیچ‌ گونه باطری برخوردار نیستند و می‌توانند به‌ راحتی امکان باز و بسته کردن درب‌های خودرو را برای شما میسر نمایند.

سیستم کروز

سیستم کروز کنترل

کروز کنترل

یکی از محبوب ترین آپشن های خودرو کروز کنترل نام دارد که به ‌عنوان سیستم نگهدارنده سرعت از آن یاد می‌شود و به این دلیل در خودروها به کار برده می‌شود تا بتواند اجازه کنترل سرعت را در یک وضعیت ثابت برای راننده‌‌ها فراهم آورد.

کروز کنترل به‌ عنوان یکی از ویژگی‌های ارزشمند خودروهای امروزی معرفی می‌شود که به شما کمک می‌کند سفرهای طولانی‌ مدت را بدون این ‌که خسته ‌کننده باشند طی نمایید.

پارک کردن اتوماتیک

پارک اتوماتیک

پارک کردن اتوماتیک

اگر از بسیاری از رانندگان سوال شود که یکی از سخت ترین کارهایی که هنگام رانندگی انجام می دهند چیست حتما به شما خواهد که گفت که پارک کردن می تواند کار سختی باشد، امروزه در خودروهای پیشرفته به واسطه قرار کرفتن آپشن Auto Park کار این افراد بسیار راحت شده است. سیستم اتوپارک به این شکل است که در سپر جلو و عقب سنسور هایی به کار برده شده است اندازه جای پارک را در خیابان محاسبه کرده و به راننده اعلام می کند که می تواند در جای مورد نظر پارک کند یا خیر؟ این سیستم به طور کلی در دو نوع نیمه اتئماتیک و تمام اتوماتیک در خودرو ها به کار برده می شود در سیستم نیمه اتوماتیک پارک کردن توسط راننده انجام می شود ولی در سیستم اتوپارک فول تمامی فرایند پارک کردن توسط خودرو و بدون دخالت راننده انجام می شود.

سقف متحرک یا سانروف و پانوراما

سقف متحرک، معمولاً به عنوان سانروف نیز شناخته می‌شود، یک ویژگی از خودروها است که به کاربران امکان باز و بسته کردن بخش سقف را می‌دهد. این ویژگی اغلب در اتومبیل‌های سواری، وسایل نقلیه خاص مانند خودروهای ورزشی و لوکس، یا خودروهای سواری کراس‌اوور و SUVها دیده می‌شود. سقف‌های متحرک معمولاً از شیشه‌های پانوراما تشکیل شده‌اند که به کاربر امکان مشاهده چشمگیری از محیط بیرون خودرو را می‌دهند. این ویژگی به کاربران احساس آزادی و فضای باز بیشتری در داخل خودرو می‌دهد و تجربه رانندگی را بهبود می‌بخشد. همچنین، پانورامای سقف متحرک می‌تواند نور طبیعی بیشتری را به داخل خودرو هدایت کند و فضای داخلی را بازتر و دلنشین‌تر کند.

نمایشگر شیشه جلو

نمایشگر شیشه جلو از مه مترین و پر طرفدار ترین ویژگی ها و آپشن های هر خودرو می باشد به شمار می‌رود که برای رانندگان جذابیت بسیار زیادی دارد و این امکان را به راننده می‌دهد تا حین رانندگی بتوانند صفحه کیلومتر و دیدن مواردی را که به آن نیاز دارند با نگاه کردن به شیشه جلو مشاهده کند.برای اولین ‌بار در دهه ۵۰ میلادی از این تکنولوژی در هواپیماهای جنگنده استفاده ‌شد و در سال ۱۹۸۸ از این سیستم در صنعت خودروسازی استفاده مناسبی به عمل آمد که امروز از آن به ‌عنوان بهترین آپشن های خودرو  یاد می‌شود.

دوربین دید در شب

دوربین دید در شب

سیستم دید در شب

یکی دیگر از آپشن‌های پر طرفدار در خودروها سیستم دید در شب است. سیستم دید در شب یا همان نایت ویژن یکی از دوربین‌هایی می‌باشد که در تمامی کشورهای جهان از طرف ‌داران بسیار زیادی برخوردار است. راننده با استفاده از  این سیستم  که دارای یک مادون قرمز بوده و می تواند اجسامی که در تاریکی شب در جاده وجود دارند را به صورت سیاه سفید برروی نمایشگر ببیند. این آپشن از پرطرفدار ترین و بهترین ویژگی ها و امکانات پر طرفداری است که در خودروهای پیشرفته به عنوان یک آپشن به کار برده می شود.

دوربین 360 درجه

وجود بسیاری از این آپشن ها هست که شما فقط از خودرو ها انتظار رانندگی و رساندن شما  را به یک مقصد نخواهید داشت در خودروهای فول آپشن وجود ویژگی دوربین 360 می تواند کمک بسیار زیادی به رانندگی ما بکند ، وجود چهار دوربین در جلو خودرو، عقب به کمک نرافزاری که این تصاویر را انلیز می کند و یک تصویر 360 درجه را به شما می دهد تا بتوانید به همه اطراف خود در زمانی که از خیابان ها و کوچه های باریک و تنگ تردد می کنید تسلط داشته باشید.

رادار نقطه کور

اختراع اتومبیل به‌ عنوان یکی از بهترین اختراعات بشر معرفی می‌شود که روز به ‌روز بر ویژگی‌های آن افزوده خواهد شد، یکی از محبوب ترین آپشن های خودرو سیستم رادار نقطه کور می‌باشد که می‌تواند امنیت رانندگی را بسیار بالا ببرد.

خودروهای لوکسی چون  ولوو برای اولین‌ بار از این فناوری برخوردار شده اند و بعد از آن کمپانی مزدا و دیگر کمپانی‌های خودروسازی  آن را مورد استفاده قرار دادند و در طراحی خودروهای خود به کار گرفتند. از سیستم رادار نقطه کور از آن جهت به‌ عنوان یکی از پر طرفدار ترین آپشن های خودرو یاد می‌شود که می‌تواند از تصادفات احتمالی که ممکن است در جاده رخ دهد جلوگیری کند.

سیستم GPS

با استفاده از سیستم جی پی اس که از یک سیم کارت استفاده می شود  شما می توانید به راحتی از موقعیت مکانی خودرو خود در زمانی که درون خودرو نیستید و زمانی که خودروی شما به سرقت رفته است باخبر شوید. همچنین با استفاده از آن به راحتی می توانید موقیعت خود و مسیری که قرار است بروید را به راحتی پیدا کنید. یکی دیگر از امکاناتی که این آپشن برای شما فراهم می کند این است که می توانید خودروی خود را از راه دور خاموش کنید.

کنترل پایداری الکترونیکی

ESP یا Electronic Stability Program یک فناوری کنترل پایداری در خودروها است که با هدف بهبود کنترل و پایداری خودرو در شرایط رانندگی مختلف طراحی شده است. این سیستم با استفاده از سنسورها و فشرده‌سازی داده‌ها، فشار بر روی ترمزها و کنترل موتور، به طور پویا و خودکار عملکرد خودرو را تنظیم می‌کند. زمانی که سنسورها تغییرات ناگهانی در جهت، سرعت و یا گشتاور را تشخیص می‌دهند که ممکن است به از دست دادن کنترل خودرو منجر شود، ESP وارد عمل می‌شود. این سیستم با کاهش سرعت، کنترل دقیق فشار بر روی ترمزها و تنظیم گشتاور موتور، تلاش می‌کند تا خودرو را در مسیر مطلوب حفظ کند و از از دست دادن کنترل و واژگونی جلوگیری کند. به طور کلی، ESP به راننده کمک می‌کند تا در شرایط رانندگی دشوارتر و خطرناک، کنترل بیشتری بر خودرو داشته باشد و احتمال وقوع حوادث رانندگی را کاهش دهد.

سیستم گرمایشی و سرمایشی صندلی ها

بعد  از آن که تعبیه کردن تهویه هوا و کولر را شاید بتوان یک تحولی بزرگ برای خودروها دانست استفاده از   سیستم های سرمایشی و گرمایشی صندلی ها نیز می تواند از جذاب ترین آپشن های هر خودرو باشد، اراد به راحتی می تواندن در سرما و یا گرما صندلی ها را با دمای بدن خود تنظیم کنند. افرادی که مشکل کمر دارند و هنگام رانندگی احتیاج دارند که صندلی های آنها گرم باشد می توانند از این سیستم به خوبی استفاده  کنند.

صندلی برقی حافظه دار

صندلی های خودروهای جدید و پر آپشن دارای قابلیت شخصی سازی می باشد ، صندلی ها از جمله مهم ترین عامل برای راحتی سرنشینان خودروها می باشند و از آنجایی که خودروسازان بزرگ دنیا راحتی و امنیت خریداران برایشان بسیار مهم بوده این امکانات را در خودروهای خود قرار داده اند با استفاده  از صندلی های برقی حافظه دار افردی که قد بلند و کوتاه می توانند صندلی های خود را فقط برای یک بار تنظیم کنند و موقع نشستن داخل خودرو صندلی ها به طور خودکار تنظیم خواهند شد.

ماساژور

برای بسیاری از رانندگان اتفاق افتاده است که بعد از رانندگی های طولانی مدت خسته می شوند و این امری طبیعی است خودروسازان در این مورد هم به فکر رانندگان و سرنیشنان بوده اند و با گذاشتن آپشن ماساژور صندلی درون خودروها حس بسیار خوب  رفع خستگی و کوفتگی بدن را پس از یک رانندگی طولانی مدت را برای آنها درون خودرو ایجاد کرده اند و به همین دلیل است که ماساژور را می توان یکی از محبوب ترین آپشن های خودرو دانست.

سخن پایانی

زیبایی، قدرت ، سرعت و امروزه آپشن های فوق پیشرفته در هر خودرو است که می تواند نظر هر عاشق خودرو را به خود جلب کند علاوه بر آپشن هایی که به شما در این مطلب معرفی کردیم ویژگی ها و امکانات بسیار زیادی است که کمپانی های بزرگ خودروسازی برروی خودروهای خود گذاشته وبازار این حوزه و صنعت را هر روز رقابتی تر می کنند . قطعا این پایان ماجرا نیست و هر چقدر که تکنولوژی و فن آوری به قله های جدیدی از پیشرفت دست پیدا کند خودروها نیز به آپشن های جدید تری تجهیز خواهند شد.

الماس پارت

سوالات متداول

  • کروز کنترل چه کارهایی را برای رانندگان انجام می‌دهد؟
    کروز کنترل به رانندگان امکان می‌دهد تا سرعت خودرو را در یک وضعیت ثابت نگه دارند، از طریق تنظیم سیستم به حداکثر سرعت مورد نظرشان.
  • چگونه سیستم دید در شب برای بهبود امنیت رانندگی کمک می‌کند؟
    سیستم دید در شب با استفاده از دوربین‌ها و فناوری‌های تصویربرداری مختلف، به راننده اطلاعات درباره اشیاء موجود در تاریکی شب را ارائه می‌دهد تا امنیت رانندگی را افزایش دهد.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

2 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.