بررسی مشکلات فنی سوناتا و همه نسل های هیوندای سوناتا از گذشته تا امروز

مدیر وبسایت 2024/06/01

هر چند صحبت در مورد معایب خودروهای خارجی کمی سخت به نظر می رسد ولی بالاخره هیچکدام از آنها بدون ایراد نیستند و زمانی که توسط منتقدان و کارشناسان این حوزه مورد بررسی قرار گرفتـه اند مورد انتقاد آنها نیز بـوده اند که همین مسئله موجب شـده است تا تولیدکنندگان این خودروها در مدل ها و نسل های بعدی به فکر رفع اشکالات و ایرادات آنها برآیند و کارایی این خودروها را بهبود بدهند. در مطالب قبلی در مورد  معایب هیوندای آی 30 و  جنسیس  با شما صحبت کردیم اما در این مقاله از سایت الماس پارت، قصد داریم شما را با مشکلات فنی و ظاهری همه نسل های هیوندای سوناتا که محصول شرکت هیوندای موتورز است، آشنا کنیم.

نسل اول هیوندای و آشنایی با مشکلات فنی سوناتا

هیوندای اولین نسل این خودرو را در سال 1985 بر پایه پلتفرم استلار تولید کرد که می توان استلار را جد سوناتا را معرفی کرد که از موتور میتسوبیشی با حجم 1.6 لیتری 4 سیلندری و با گیربکس 5 سرعته  استفاده شـده است که البته  هیوندای از این موتور در نسل های بعدی نیز استفاده کـرده است. این شرکت  در این تولید خود سعی کرده است تا سوناتا را به عنوان مدلی لوکس تر از استلا روانه بازار کند.

عکس ماشین هیوندای سوناتا

پس از تولید و عرضه خودرو سوناتا توسط شرکت هیوندای، این خودرو در بازار چندان به چشم ماشین دوستان نیامد و به همین دلیل سوناتای نسل اول به دلیل کیفیت پایین و بدنه ظاهری که داشت، نتوانست در بازار ماشین چندان پیروز عمل کند. 

همچنین به دلیل نداشتـن استاندارهای لازم ایالات متحده امریکا، ورود خودرو سوناتا به بازارهای این کشور با مشکل روبرو شد و تنها دوسال بعد از عرضه این خودرو، تولید آن به دلیل فروش کمی که داشت متوقف شد. در نهایت این خودرو به دلیل کیفیت پایین بدنه و جذاب نبودن طراحی آن از دید ماشین‌ دوستان و بازار خودرو مورد استقبال چندانی خوبی قرار نگرفت.

 نسل دوم هیوندای سوناتا

نسل دوم سوناتا در سال 1988 با طراحی متفاوت جورجتو جوجارو در دومدل با سپر متفاوت با نام های gl و gls توانست وارد بازارهای جهانی شود.

نسل دوم هیوندای سوناتا مانند نسل اول آن با استفاده از موتورهای میتسوبیشی کار خود را ادامه داد و در پی آن توانست تاییدیه بازار کشورهای امریکا، کانادا و قاره اروپا را دریافت نماید.

مشکلات فنی هیوندای سوناتا نسل دوم

نسل دوم این خودرو نیز باز هم از نظر طراحی ظاهری و بدنه نسبت به نسل اول برتری چندانی نداشت و بیشتر به دنبال ورود به بازار های امریکا بود.

با این‌که یک نسل از تولید سوناتا هیوندای می‌گذشت و طراحی خارجی آن بهبود پیدا کرده بود، این خودرو کماکان در رقابت با  سایر رقبای خود دچار مشکل بود.

نسل سوم هیوندای سوناتا

ظاهرا مشکلات و مسائل مربوط به نسل‌های قبلی سوناتا حتی بعد از فیس لیفت شدن این خودرو نسبت به نسل های قبلی قرار نبود دست از سر آن بردارد و سومین سوناتا نیز  که در سال 1994 معرفی شد هم نتوانست از لحاظ ظاهری نظرها را به خود جلب کند و جای خود را در بازارهای جهانی پیدا کند.

معایب فنی هیوندای سوناتا نسل سوم

 

معرفی وآشنایی با لوازم یدکی و راهنمای خرید لوازم یدکی سوناتا

البته باید گفت که از نظر فنی  هیوندای  از نسل اول تا نسل سوم این خودرو را توانستـه بود به خوبی بهبود بدهد و نسل سوم هیوندای سوناتا دچار کمترین ایرادات فنی و همچنین از لحاظ ایمنی بسیار بهتر شـده بود. اما این‌بار از مهم ترین مشکلات فنی سوناتا در این نسل می توان به جلوبندی و هندلینگ ضعیف در سرعت های بالا اشاره کرد. هندلینگ پایین نسل سوم سوناتا هیوندای در سرعت های بالا نمود بیشتری پیدا می کرد که این مورد در نظر مشتریان نسبت به این خودرو تاثیرگذار بود.

نسل چهارم هیوندای و بررسی مشکلات فنی سوناتا

نسل چهارم سوناتا در سال 1998 بر اساس پلتفرم های کیا اپتیما و نسل اول سانتافه توانست موفقیت های خوبی را کسب کند به طوری که سه سال بعد از آن با یک فیس لیفت در سال 2001 دچار تغییراتی شد.

معایب فنی هیوندای نسل چهارم

سوناتا EF با سه موتور 2، 2.4 و 2.5 لیتری با ترتیب قدرت های اسب بخار 136،138 و 168 به بازار های جهانی وارد شد. در مورد مشکلات سوناتا  نیز باید گفت  باز هم مشکلات و نقدهای موجود در زمینه ظاهر و طراحی این خودرو همچنان پابرجا بود و هیوندای در این نسل هم نتوانست نظرها را به خود جلب کند.

نسل پنجم سوناتا

غول بزرگ خودروسازی کره‌ای از نسل پنجم سوناتا به بعد انقلاب بزرگی را در طراحی و تولید این مدل به پا کرد. به طوری که این خودرو  توانست در امریکا هم تولید شود. همزمان هم اولین ورود خودروی سوناتا به کشورمان همین نسل پنجم بود. ظاهری کاملا متفاوت و جذاب از مهم ترین ویژگی های این نسل از سوناتا بوده است.

عکس ایرادات نسل پنجم هیوندای سوناتا

بیشتر بخوانید: برترین برند های خودرویی

 این مدل به نام nf درسال 2004 رونمایی شد. در این خودرو از موتور تمام آلومینیومی ساخت کره به نام تتا استفاده شـده است. از بزرگترین معایب سوناتا هیوندای 2004 نیز می توان به سفت و سخت بودن فرمان و همچنین پدال ترمز اشاره کرد.

نسل ششم هیوندای سوناتا

در ادامه بررسی مشکلات فنی سوناتا این بار به بررسی نسل ششم این سدان هیوندای کره میپردازیم. هیوندای تحولات بزرگ و چشمگیر خود را در نسل ششم سوناتا هم ادامه داد.

نسل ششم هیوندای سوناتا

برند هیوندای این مدل را با طراحی بسیار جذاب تر از مدل قبلی این بار در سال 2009 با نام YF وارد بازار کرد. در مورد معایب ظاهری  این خودرو نیز میتوان به شلوغ بـودن کابین این خودرو اشاره کرد. همچنین در صورت فشار پدال گاز تا انتها معکوس کـردن دنده به سختی انجام می شود. همچنین شیفتر های پشت فرمان کیفیت مطلوبی نداشته و این نسل از سوناتا در داینامیک پیشرفت مطلوبی نسبت به گذشته نداشته است. یکی دیگر از ایرادات این خودرو نیز فضای محدود برای افراد پشت صندلی این خودرو می باشد.

گویا هیوندای در تولید این سری از سوناتا تصمیم بر بهبود سیستم هندلینگ و امکانات های دینامیکی خودرو داشته است.

سوناتای نسل هفتم

نسل هفتم خودرو سوناتا هیوندای در سال 2014 وارد بازار شد. سوناتا در این نسل سعی کرده است این مدل از خودرو خود را به سمت و سوی خودروهای مدرنی همچون جنسیس ببرد.

عکس نسل هفتم هیوندای سوناتا

می‌توان گفت طراحی این خودرو تقریبا یک طراحی محتاطانه است و مانند نسل قبلی حس راحتی در صندلی های عقب این خودرو توسط سرنشینان احساس نمی شود. از مشکلات فنی این نسل از سوناتا هیوندای نیز می‌توان به سخت بودن رانندگی در شهر به دلیل کیفیت پایین شیفترهای پشت فرمان و خشکی فرمان اشاره کرد.

نسل هشتم و مشکلات فنی سوناتا

نسل هشتم این خودرو انقلابی تمام معنا را در بین نسل‌های این خودرو ایجاد کرده است این مدل که در نمایشگاه شانگهای 2019 به عنوان هشتمین نسل از خودروهای سوناتا رونمایی شد این خودرو را به سمت خودروهایی با ظاهر اسپرت برد.

نسل هشتم هیوندای سوناتا و ایرادات فنی هیوندای سوناتا نسل هشت(8)

همچنین برای اولین بار سوناتا در دو مدل بنزینی و هیبریدی رونمایی شد. از معایب سوناتای نسل هفتم منتقدان و کارشناسان به چالاکی کمتر نسبت به ظاهر و رقبای دیگر اشاره کـرده اند. سوناتای 2019 دارای موتور 2.5 لیتری و توان تولید 198 اسب بخار را دارد. سوناتا نسل هشتم یکی از قدرتمند ترین تولیدات هیوندای محسوب می شود که مورد توجه بسیار از علاقه مندان به سوناتا قرار گرفتـه است.

از نقاط ضعف سوناتا هیوندای(DN8) می‌توان به سواری کسل کننده آن اشاره کرد و همچنین برخی منابع معتقدند این خودرو نسبت به سایر رقبای خود از چابکی کمتری برخوردار است.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به رایج ترین مشکلات فنی سوناتا در همه نسل‌های آن ببپردازیم اما این نکته را در نظر بگیرید که مشکلات فنی سوناتا چیزی از ارزش های آن کم نمی‌کند و ما شاهد امکانات خوب این خودرو نیز هستیم و این خودرو از نسل پنج وارد بازارهای کشورمان شـده است.

بررسی نسل های اول تا چهارم این سدان کـره ای بیشتر جنبه کسب اطلاعات در این زمینـه را دارد. شاید خیلی برای تصمیم به خریـدن یا نخریـدن مورد توجه شما نباشد. اما با توجه به قیمت بالای خودروهای خارجی بهتر است قبل از خرید این خودروها در مورد مزایا و معایب آنها نیز بیشتر بدانید.

 

الماس پارت | فروشگاه آنلاین خرید انواع لوازم یدکی کیا و هیوندای

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.